Depinde la ce ai nevoie de el și cât de prețioase sunt acele date pentru tine :)

Pentru utilizarea personală am ales storage local, fără ceph, doar sincronizare de vm la interval X.
Dacă este utilizare "enterprice" și ai buget, go NAS.
Dacă este utilizare "enterpraz" și nu ai buget, fă rost de buget.
Dacă crezi că te poți lupta cu ceph și si să câștigi, think again. (Nu e un dis la ceph, e ok pentru anumite utilizări și seturi de date dar nu este pentru 3 servere, scalează mai bine cu mărimea clusterului plus că introduce cerințe suplimentare gen rețea separată pentru sync).

Dumitru "my 2p(roxmox)" C.