Sent: Wednesday, July 19, 2006 1:25 PM
Subject: Re: [romania_eu_list] liberalism confundat cu libertinaj

Fara nici un fel de intentii combative, ironice, polemice etc., da, le cam vad la acelasi palier, sau in orice caz intr-un gen de legatura cauzala.
In absenta unor norme etice si morale stricte -- fie, le putem numi si rigide -- este destul de usor (iar realitatea exact asta arata, nu e teoria mea) de trecut de la toleranta la supertoleranta si-apoi la case de toleranta, de la 18 ani la 16, 14, apoi la 12 si eventual la noi nascuti, de la alcool la tutun, droguri usoare si-n cele din urma droguri tari samd.
Povestea asta evolueaza in timp, treptat -- sau, daca ma intrebati pe mine, involueaza.  Ceea ce astazi pare inimaginabil, maine va parea doar ofensator si rusinos, poimaine ne uitam in partea cealalta, iar raspoimaine nu stim ce sa facem cand fiica noastra e ceruta in casatorie in mod imperios si a posteriori la 7 ani...
Poate ca astazi nu putem pune semnul egal, dar maine sau poimaine...
Opinia mea inocenta -- si aici ma lipsesc bucuros de comentariile doamnei Moscovici -- este ca trebuie trasa o linie.  Linia in sine poate fi arbitrara (sunt, nu-i asa, oameni mai maturi la 16 ani dacat sunt altii la 20 sau decat vor fi toata viata lor), dar existenta ei in sine este importanta.  Este unul din cazurile in care o regula proasta e mai buna decat lipsa oricarei reguli.