Am vazut doar de la 1 km acea instalatie eoliana, nu m-am dus sub pale sa numar pasarile moarte. Poate ca nici nu sunt acum multe hoituri, la momentul X, poate ca mor in masa doar in timpul migratiei, in ceata sau in noaptea prin care zboara spre sud sau nord si cu miile se izbesc de asemenea macelarii aflate pe coridorul de migratie. Poate ca ele sunt rapid consumate de caini, vulpi sau sacali care fiind animale descurcarete, asteapta sa vada cum ele cad de pe "cale de migratie". Poate ca nu mor fix sub pale, poate au puterea sa se retraga tragandu-si aripa franta, printre tufele de mai aproape ori mai indepartate, pentru a muri in chinuri.

Din cate am auzit si in vest, desi pe acolo nu exista asemenea concentratii de valori naturale, pare ca se vor instala asemenea parcuri eoliene doar in largul marii/oceanului, pe pontoane plutitoare.

Desigur, turbinele eoliene pot fi considerate "sustenabile" in unele arii, dar pozitionarea lor in zone cu biodiversitate ridicata, spre exemplu pe un coridor major de migratie a pasarilor, este o crima facuta doar de ciudati imbecili fara capacitate de gandire rationala, sau bun simt cat de cat.

Peter

http://www.cirenew.info/wind.htm

  • Wind turbines kill birds. The most obvious problem involves collisions with towers or turbine blades. Wind facilities can also interfere with migratory pathways and fragment habitat—unseen impacts with potentially significant consequences for local populations or rare species.
  • Wind turbines kill bats. For example, at a 44-turbine installation in West Virginia, researchers collected the carcasses of 475 bats from at least eight different species between April and November 2003; the actual number of bats that died due to turbine collisions is probably many times higher. During the first 2 years of operation of a small wind facility in Tennessee, turbines killed nearly three times as many bats as birds.
  • The adverse impacts of wind energy on wildlife can be minimized. The best approach is to avoid siting wind facilities in important wildlife habitats.
  • Historical data on wildlife impacts and current assessment and mitigation practices may not be directly applicable to the modern turbines and large-scale installations being considered in the Cape & Islands region. Assessing which species and how many individuals transit or reside in areas of proposed construction is critical, since the degree of risk depends on both the types and numbers of animals that may be affected.

Mircea POPESCU <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
--- In romania_eu_list@yahoogroups.com, Peter Lengyel wrote:

> Nu trebuie sa comparam A. dealuri de 2 lei dintre balti de 1 leu
din Olanda, cu B. o extrem de importanta ruta de migratie pentru
pasarile europei, numita Via Pontica.
==========
Cand nu ne convine, nu comparam

> In Bulgaria, atunci cand a fost pusa aceasta problema, Societatea
Ornitologica Bulgara si alte organizatii neguvernamentale au
protestat puternic, incat nu a fost proiectul implementat, cel putin
pana la data de care am cunostinta.
==========
Cand ne convine, comparam.

As fi dispus sa va cred ca vor fi macelarite de la cateva zeci de
mii, la cateva sute de mii de pasari, daca-mi veti raspunde la
intrebarea simpla: Cate pasari sfartecate ati cules de la Capul Midia?

Daca nu, n-ar fi rau, ca atunci cand exagerati din lipsa de
documentare, sa va amintiti de "savantii" care "au demonstrat" la
inceputurile transportului cu trenurilor cu aburi, ca viteza de 30
km/ora va produce presiuni interioare in corp care vor conduce la
explozia vaselor de sange.
Curios, cand sunt folosite surse de energie conventionale, poluante,
nu-i bine ca ne sar ecologistii in cap, iar cand sunt folosite surse
de energie curate, iar nu-i bine ca tot ecologistii protesteaza.
Daca se construiesc autostrade, mai ales prin Transilvania ;-), nu-i
bine si ne sar ecologistii in cap, daca nu se contruiesc nu-i bine.

Ramaneti, oameni buni, ecologisti, la caruta tractata cu ... energie
bouleana si la lampa cu opaitz ;-)

Check out the New Yahoo! Mail - Fire up a more powerful email and get things done faster. __._,_.___

Nh lake region real estate New hampshire lake region real estate

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured

Raspunde prin e-mail lui