no comment 52 – Clasamente (de integrare)

  Sergiu Nicolaescu: “Aici am topul filmelor romanesti (din punctul de vedere
al numarului de spectatori – n.r.) si uita-te la cite filme am eu in top. Aici
am topul regizorilor (din punctul de vedere al numarului de filme regizate –
n.r.). Uite la ce diferenta sint eu, pe primul loc. Al doilea si al treilea au
cit mine. Iar de la locul zece in jos, toti astia de aici au cit mine. Iar de
la locul zece in jos, toti astia de aici au cit am eu. Am si o statistica pe
decenii, cu primele trei filme ale fiecarui deceniu. Practic, reiese ca eu
domin clasamentele cinematografiei romanesti de cinci decenii. Crezi ca ma mai
intereseaza daca ma mai plac unii sau altii?” (Suplimentul de cultura, Nr. 106,
9-15 decembrie 2006)

  Cotidianul, 27 decembrie 2006: “’Moartea domnului Lazarescu’, regizat de
Cristi Puiu, premiat la sectiunea Un Certain Regard la editia din 2005 a
Festivalului de Film de la Cannes, a fost ales cel mai bun film al anului 2006
intr-un top realizat de criticii americani pentru site-ul indieWIRE, considerat
cea mai importanta comunitate online a filmului independent. Filmul lui Cristi
Puiu a surclasat productii precum ‘The Departed’ (de Martin Scorsese), ‘United
93’ (de Paul Greengrass), ‘Children of Men’ (de Alfonso Cuaron) sau ‘Volver’
(de Pedro Almodóvar). Cristi Puiu este pe locul trei in topul celor mai buni
regizori, iar Ion Fiscuteanu este pe locul opt la categoria Cel mai bun actor,
sub el fiind nume precum Leonardo DiCaprio sau Penelope Cruz.”

  Gandul, 28 decembrie 2006: “’Moartea domnului Lazarescu’, distins pina acum
cu 44 de premii, a intrat in mai multe topuri internationale in 2006,
calificindu-se printre primele 10 cele mai bune productii. In numarul din 24
decembrie, filmul este inclus in primele 10 filme ale anului de cronicarul de
la New York Times, care il defineste drept ‘doua ore si jumatate de agonie a
unui batrin alcoolic - o ciudata si autentica pledoarie pentru viata". Revista
franceza ‘Les Inrockuptibles’ include si ea ‘La mort de Dante Lazarescu’ in
primele 10 filme ale anului, iar filmul se afla si pe lista scurta a
nominalizatilor pentru cel mai bun film strain iesit pe piata britanica in
2006.”

  In 2004 Consiliul National al Cinematografiei i-a respins scenariul lui
Cristi Puiu. Recent, Centrul National al Cinematografiei i-a respins proiectul
de dezvoltare a doua noi scenarii dintr-o serie de filme deja anuntata.

  Reviste electronice
  revist@ – grupaj din principalele reviste culturale (22, Cultura, Dilema
veche, Romania literara, Observator cultural, Adevarul literar si artistic,
Ziarul de duminica, Suplimentul de cultura). “Revista lui Alin este un soi de
memorie condensata a efemerului jurnalistic – paginile aurii ale gesturilor
noastre recente: esti in ea, deci existi!" (Alex. Leo Serban)

  cinem@ – grupaj cu informatii si comentarii despre cele mai bune filme de pe
posturile TV. Contribuie la educatia cinematografica, dezvoltarea spiritului
critic si vizualfabetizare. “In societatea de astazi care cunoaste o expansiune
uriasa a vizualului in cele mai diverse si neasteptate forme, a invata sa
privesti devine o necesitate practica.” (Mircea Vasilescu)

  no comment – un anunt ciudat, o informatie care te buimaceste, o scena care
te lasa gura-casca. “Fiecare manipulat trebuie sa aiba cel putin un minut pe zi
de ‘No comment’, intr-o tara ca a noastra unde in fiecare tramvai de mult scrie
clar: ‘manipulantul nu sta de vorba cu pasagerii’.” (Radu Cosasu)

  Pentru abonament gratuit mentionati optiunile intr-un mesaj la [EMAIL
PROTECTED]
  Pentru renuntare la abonament mentionati “sfirsit” linga optiuni

  Cele trei newslettere saptaminale se afiseaza pe site-ul de puzzle cultural
www.thymos.ro