Recunosc ca am pierdut sirul discutiilor despre avort/prostitutie si vad ca,
mai nou, am ajuns acum la piata libera... dar nu ma pot abtine sa dau si eu o
replica legata de publicitate, ca e un domeniu care chiar ma intereseaza.
  Deci domnule Dicu Sava, si eu astept reclame la Eliade (si, ca sa nu existe
nici un dubiu, ma refer, ca si dumneavoastra, la carti scrise de Eliade nu la o
eventuala marca de bere...) dar mi-as permite sa va atrag atentia asupra
faptului ca, cel putin conform constatarilor mele oarecum profane, si
publicitatea (advertising-ul... mai pe larg...) incepe sa ia o turnura mai...
ca sa zic asa... culta. Si nu ma refer la reclama pe care Cotidianul o face
cartilor de le da in suplimentul de miercuri (carti de valoare, dupa iarasi
semiprofana mea parere) sau la o alta reclama, de la teleshopping, pentru niste
CD-uri cu muzica clasica. Ma refer la o reclama absolut superba, pe care eu
chiar o astept in fiecare calup de publicitate, si care chiar m-a salvat la un
moment dat cand nu stiam ce cadou sa-i iau unui barbat cu care nu eram in
relatii foarte apropiate dar voiam sa-i transmit, evident, un mesaj de respect.
Si cred ca orice co-listean care traieste in Romania a remarcat
 conceptul genial al campaniei la Zaraza (inclusiv carcotasii care au remarcat
intr-o emisiune ca "la cati inculti sunt in tara asta ramane coniacul ala
nebaut"). Chiar daca seria de reclame este cumva singulara in tara noastra s-ar
putea sa fie cumva o deschizatoare de drumuri, mai ales ca am inteles ca a fost
aleasa ca cea mai buna campanie, la un moment dat. Sunt sigura ca a determinat
multa lume sa caute prin Wikipedia sau prin ce-or avea in casa despre echipa de
volei la care joaca Kakfa (fiind clar ca nu-i fotbalist)... sau sa afle, macar
asa, ca sa agatze fete intr-o conversatie aparent inteligenta, cine-s domnii de
pe toate bancnotele (in paranteza fie spus, pretul coniacului nu e tocmai
accesibil celor care, desi stiu toti domnii de pe bancnote, nu au intotdeauna
prea multe, dar asta e deja un aspect secundar).
  Concluzia mea era ca, deci, se poate! Si chiar nu m-ar deranja sa aud de
vreun Kant intr-o reclama la masini de lux (ceva gen "ratiunea pura de a
conduce") sau de Cioran intr-o reclama... poate la somnifere, ca tot il acuzau
unii ca indemna tinerii la sinucidere...
  P.S.
  Daca avem pe lista colegi cu putere de decizie intr-o firma de advertising
care cauta Art Director, de exemplu, il rog sa ma contacteze :)