Bruno. Sa vedem Ursul!

  La Brussel am discutat si despre ursul acela vestit care a intrat in mai 2006
in Germania dupa ce in tara asta nu au fost ursi timp de 170 de ani, din cauza
ca au fost exterminati de vanatorii tampiti. Desi in urma cu cateva secole, ca
si restul Europei, si actuala Germanie era plina de ursi, ultimul exemplar a
fost omorat in Germania in anul 1835. Holocaustul ursilor din Germania a reusit
100%.

  Ursul nou-venit a avut ‘sansa’ sa traiasca in aceasta tara care protejeaza
biodiversitatea, pentru cateva saptamani. A primit si nume, Bruno, si multi
turisti au venit in aceasta arie a Germaniei (Bavaria) pentru a incerca sa vada
Ursul German, eventual sa il si fotografieze. Deoarece a ucis cateva oi, a
rasturnat si ceva stupi de albine, si sa aventurat in arii pe unde sunt si
oameni, sa decis ‘lichidarea’ lui.

  Vanatorii germani, fiind departe de o vanatoare cat de cat etica, nefiind in
stare sa gaseasca un urs liber care nu vine la ora fixa (la 20.15 :) la hrana
(cum se face cand vin sa vaneze ursi in Romania), au fost nevoiti sa cheme
niste vanatori finlandezi care au pus planul in aplicare, executand ursul in
iunie 2006. Apoi nemtii l-au impaiat asa cum stiu ei mai bine, si l-au expus
ranjind, sperand sa atraga noi turisti, care desigur nu erau atat de prosti
incat sa fie atrasi de un asemenea kitsch, asa ca nu au mai venit.

  Cand vad Papagali de astia care vin sa imi povesteasca despre conservarea
biodiversitatii, care la ei in tara nu au capacitatea de a proteja ceea ce mai
exista, mi se face o mila combinata cu scarba. Nu ma abtin sa le-o zic public,
ca biodiversitatea vest-europeana este devastata cvasi-total. Din pacate, acum
trendul ‘modernizarii’ va distruge valorile si in est, in noile membre UE. Cu
parere de rau, trebuie sa constat ca politicile de conservare a biodiversitatii
inclusiv in UE sunt un fel de soim fara aripi, un fel de acvila fara ochi, un
fel de rechin fara piele, adica ceva care iti face mila...

  Peter

Don't be flakey. Get Yahoo! Mail for Mobile and
always stay connected to friends.

Raspunde prin e-mail lui