To jsou typicke priklady prasat nebo pitomcu. (viz
http://hackles.org/cgi-bin/archives.pl?request=37 )
Ale nemam dojem, ze by byli o mnoho mene nebezpecni at ve statickem
nebo v dynamickem jazyce.
S pozdravem
Ondřej Nekola
2011/2/8 Pecinovský Rudolf rudolf.pecinov...@i.cz:
Ciste ze
Primitivni typy mi k srdci neprirostly, ale String se (temer vzdy, az
na memory problem, ktery tu zminil Petr Synek) chova logicky a
ocekavatelne. Kdyz chci String nekam priradit, tak ho priradim, kdyz
chci vytvorit novy, pouziju new a konstruktor. Zakazat to nejde,
protoze se to zridka, ale preci
Zdar,
pouzivame Richfaces, coz je JSF + AJAX.
http://livedemo.exadel.com/richfaces-demo/richfaces/actionparam.jsf?c=actionparam
lada
On 02/03/2011 11:27 AM, Libor Jelinek wrote:
Já to myslel tak, že samozřejmě platí, že čím více jazyků, tím lépe,
ale prostě Javu jsem se naučil protože mi
Zajimave je, ze treba v c#
String s = new String( Daka hodnota stringu );
vubec nejde napsat. Takovy copy constructor tam String nema.
Nicmene pri pohledu do zdrojaku Stringu v Jave je videt, ze se timhle
konstruktorem paradoxne da uvolnit pamet (v pripade ze puvodni String
mel interni char
Dne Sun, 06 Feb 2011 15:58:15 +0100 Pecinovský Rudolf
rudolf.pecinov...@i.cz napsal/-a:
dotyčný naučil jako první, je v jeho programech (v libovolném jazyce) k
vysledování ještě dlouhou dobu.
Souhlasim, ale...
kdyz by napr. nekdo cetl muj kod, mohl by si myslet,
ze jsem se ani po 20+
Program zpravidla navrhuje nekdo, kdo zna odpovidajici metodiku pro dane
paradigma a kdyz ji nezna, tak tezko bude v roli nekoho, kdo ma zasadni vliv
na
to, jak bude reseni vypadat.
A kdyz nastoupi do teamu, kde takoveho analytika maji, tak v pripade OOD v
podstate dostane tridy s
V průběhu doby jsem na kurzech potkal několik programátorů, kterým bych
přísně zakázal
používat jakýkoliv dynamický jazyk bez ohledu na to, jak dlouho se jej budou
učit.
Ciste ze zvedavosti: meli nejakou specialni vlastnost, ktera z nich
udelala (minimalne) slusne programatory ve
No ja som kontroloval kod po jednom Madarovi ( a teraz to nemala byt
urazka narodnosti ) a ten sa zjavne ucil javu z dakej prudko teoretickej
knizky OO programovania, pretoze vsade tvrdosijne pouzival konstrukciu :
String s = new String( Daka hodnota stringu );
Keby bol zo Slovenska tak mu
Dne Tue, 08 Feb 2011 17:57:29 +0100 Pecinovský Rudolf
rudolf.pecinov...@i.cz napsal/-a:
Takový člověk není programátor, ale pouhý kodér.
V pocatecnich stadiich uceni se novemu paradigmatu to asi neni
nic proti nicemu.
Vycházím z průměrného profilu účastníka našich přeškolovacích kurzů
Rekl bych, ze prave:
String s = new String( Daka hodnota stringu );
je problem jazyka samotneho, ze neco podobneho umozni. Jazyk si ma
optimalizace ridit vnitrne sam, nikoli to vyzadovat po programatorovi.
Co ten chudak udelal neboheho? Vzdyt pouzil objekt String jako ostatni
objekty, tak ho to
Jeste k tematu: doporucuji git a knihu
http://pragprog.com/titles/tsgit/pragmatic-version-control-using-git .
200 stran a znate 95% funkcionality. Knihu 'Pro Git' pouzivat jen jako
referenci, sice hezky prelozena, zadara, ale moc dlouha a zbytecne
podrobna pro zacatek. Podporou IDE se netrapte,
Kdybyste se toho chtěli zbavit, tj. např.
String s = new String( Daka hodnota stringu );
přepsat na
String s = Daka hodnota stringu;
lze to snadno provést v nástroji RefactoringNG domácí provenience.
Příslušné pravidlo je toto:
NewClass {
null,
ListTree { },
Identifier
Ciste ze zvedavosti: meli nejakou specialni vlastnost, ktera z nich udelala
(minimalne) slusne programatory ve statickem jazyku a zaroven nerizene strely
v dynamickem?
Záleží na tom, čím se měří zkušenost - jestli počtem napsaných řádků, tak snad.
Jeden z nich byl např. líný vymýšlet, jak by
Jazyk by měl být intuitivní, s tím souhlas. Nicméně pokud jde o
optimalizaci řetězců, tak Java její používání nevyžaduje, ale nabízí.
Pokud ji nechceš, používej new String(). Pokud by si Java optimalizaci
řídila sama, tak by new String() mohlo vrátit stejnou hodnotu jako nějaké
předchozí new
2011/2/8 Rastislav Rehak re...@eea.sk:
No ja som kontroloval kod po jednom Madarovi ( a teraz to nemala byt urazka
narodnosti ) a ten sa zjavne ucil javu z dakej prudko teoretickej knizky OO
programovania, pretoze vsade tvrdosijne pouzival konstrukciu :
String s = new String( Daka hodnota
No to nevim: ja psal tu poznamku v kontextu zacinani s jinym jazykem a tam
IMHO programatorovi musi stacit par hodin na to, aby byl schopen po ruce s
dokumentaci zacit v tom jazyku rozumne psat.
Začít psát určitě, jenom nevím, jestli rozumně.
Ve známém posteru Opravdoví programátoři
...@java.cz za uživatele Libor Jelinek
Odesláno: čt 3.2.2011 6:39
Komu: konference@java.cz
Předmět: Co teď letí v Javě na web a verzování?
Dobrý den všem,
bohužel jsem se musel pracovně věnovat trochu jiným činnostem, než
programování a posledních cca 4-5 let jsem na J2SE/J2EE ani nešáhnul.
V mé
Řekl bych, že přechod ze staticky typovaného a dynamicky typovaný jazyk bude
někde uprostřed. Asi jej dostaneš pod kůži dříve než za uvedených 12 měsíců,
ale za týden to nebude.
No mně přechod čistě kódování mezi staticky typovaným a dynamicky
typovaným jazykem nedělá problém na malém
Dne Fri, 04 Feb 2011 14:28:33 +0100 Oto Buchta ta...@buchtovi.cz
napsal/-a:
2011/2/4 Petr Fejfar petr.fej...@seznam.cz:
výsledkem byla nejrychlejší Beethovenova devátá na světě :-D
Malem bych zapomel.
Tohle jsem nepochopil (je bezne, ze ruzni
digirenti hraji stejne dilo ruzne rychle.
Dobry den,
na projekt (NCSS 16 000) jsme pouzili Tapestry 5 a to jak pro prezentacni
vrstvu, tak i jako IoC. Musim ric, ze nakonec ke spokojenosti. Problemy jsme
meli zejmena v integraci s dalsimi frameworky. Ale celkove verim, ze nam
Tapestry usetrili spoustu casu. Rozhodne muzu doporucit vasi
Myslím, že v tomto smere je zaujímavá aktivita firmy vmware, ktorá
kúpila SpringSource, investuje do webových frameworkov Grails a Spring
Roo, ponúka vylepšený Eclipse - SpringSource Tool Suite, ponúka
enterprise verzie webových serverov Apache a Tomcat, atď.
Tu je už spomínaná tabuľka od Matt
2011/2/4 Petr Fejfar petr.fej...@seznam.cz:
Dne Fri, 04 Feb 2011 01:39:44 +0100 Oto Buchta ta...@buchtovi.cz
napsal/-a:
No kdyz jsem to rozpoutal, tak jeste par poznamek
Člověk se naučí onen jazyk teprve tehdy, když si bude vždy nastopro jistý,
že to, co napíše, bude dělat přesně to, co
Dne Fri, 04 Feb 2011 14:28:33 +0100 Oto Buchta ta...@buchtovi.cz
napsal/-a:
Souhlas. Ale 'zažiješ' to asi těžko za dvě hodiny a to je to, oč tu běží
No to nevim: ja psal tu poznamku v kontextu zacinani
s jinym jazykem a tam IMHO programatorovi musi stacit
par hodin na to, aby byl schopen po
Dne Thu, 03 Feb 2011 06:39:24 +0100 Libor Jelinek ljeli...@virtage.com
napsal/-a:
Jak se muzes docist ve threadu
Off Topic - Oracle/Java/Linux zkratka ala LAMP?
tak RoR ;)
Ale nechce se mi ucit novy jazyk. Byt verim, ze Ruby i Python jsou
pekne, vsechno... Radsi budu dal prohlubovat Javu, protoze s ni jde
delat vsechny typy aplikaci.
Ale diky za nazor.
Dne 3. února 2011 9:20 Tomas Vojtech tom.vojt...@seznam.cz napsal(a):
Kdyby mi ujel vlak a začínal bych teď v
CVS bych už snad ani nedoporučoval. Když už tak SVN. Ale spíš bych se
podíval na DVCS. Jedno na který. Mně se nejvíc líbí Git.
On 02/03/2011 10:45 AM, Michal Pavlasek wrote:
Dobry den,
tak z tohoto asi vznikne slusny flame :)
Mne sa pozdava Grails ked chcem nieco nove,
na klasicku javu najma
Ano, na toto jsem koukal a zdálo se mi to jako hlavní výhoda, nicméně
pokud se to stane (a zatím se to stalo opravdu jenom párkrát) a máte k
dispozici rozumné IDE (v mém případě eclipse), tak rozhodně nevznike
nenapravitelný chaos. Navíc komit 100 souborů s jedním CVS komentářem
není zrovna
Navic u CVS se neda odkazat na commit ID, ktery sdruzuje komitnute
soubory. CVS komituje soubor po souboru a dohledani toho co jsem
komitnul ke konkretnimu tasku muzu delat leda podle text komentaru a to
je dost neprakticke. Trochu se to da obejit pomoci CVS tagu, ale neni to
ono.
Zkratka
My sme sice stale jeste na CVS, ale co me osobne nejvic chybi oproti
SVN neni transakcni commit,
ale trackovatelnost prejmenovanych ci presunutych souboru.
VS
2011/2/3 Lukáš Záruba lukas.zar...@media-solutions.cz:
Ano, na toto jsem koukal a zdálo se mi to jako hlavní výhoda, nicméně pokud
se
Což takhle možnost přejmenovávat a přesouvat soubory? (Aniž by se ztratila
historie)
A spousta dalších... ale zřejmě to nemá smysl
Kamil Podlešák
2011/2/3 Lukáš Záruba lukas.zar...@media-solutions.cz
Ano, na toto jsem koukal a zdálo se mi to jako hlavní výhoda, nicméně
pokud se to stane (a
Obcas treba pri vetsim refaktoringu (napr. prejmenovani package) dojde k
velkemu poctu zmen. Nebo u mergovani branche do hlavni vetve. Cim vetsi
projekt a cim vic lidi na nem dela, tim je CVS vetsi riziko. Ale je to
samozrejme jen muj soukromy nazor :-)
Petr
On 03.02.2011 11:34, Lukáš Záruba
Heleď běžte se flamovat o CVS do vlastního threadu :-)
Já se jen ptal, co teď letí. A CVS, myslím, je asi opravdu už zastaralé.
2011/2/3 Lukáš Záruba lukas.zar...@media-solutions.cz:
Před soubor změn se můžete lehce vrátit pomocí vycheckoutování proti datumu
a času, popřípadě pokud děláte
ale aj ja, co som to CVS spomenul s nim suhlasim,
zachovavanie historie je v SVN urcite super vec.
(myslim, ze aj vytvaranie branchov a pod tam su vyrazne rychlesie operacie
oproti CVS a pod.)
to CVS naozaj beriem spat :) na nove projekty uz asi naozaj nema vyznam
a z CVS na SVN sa da migorvat aj
Nuže, ono to bývá opačně - naprostá většina lidí viděla problémy CVS jako
dost zásadní na to, aby se s úlevou chytila první příležitosti se jich
zbavit.
Pokud ještě v roce 2011 CVS používáte a problémy nemáte, pak je hledání
důvodů zcela bezpředmětné.
Mimochodem, změna z CVS na SVN není nijak
Jde spis o to, ze nekdo komitne neco spatne a ja chci revertovat jen ten
1 spatny commit, nechci zahodit pozdejsi praci ostatnich lidi tim ze se
vratim v case zpet.
Pak se commit ID da zapsat i do QA systemu a mit zdokumentovane jakym
zpusobem se co opravilo.
P.
On 03.02.2011 11:46, Lukáš
Dne Thu, 03 Feb 2011 11:27:03 +0100 Libor Jelinek ljeli...@virtage.com
napsal/-a:
A tedy JSF jsou podle vás zcela mrtvé? Mám tedy zkusit buď Wicked nebo
GWT (Google Web Toolkit)?
Na to ti nedovedu odpovedet, protoze v Jave mam zkusenosti
pouze s Wicketem, ktery se nam jevil na zaklade
Jsem v podobne situaci jako autor clanku. Prekvapujeme, ze tu nikdo
nedoporucuje Spring, tj spatna cesta? Vsude slycham Spring, Spring MVC,
Webflow apod., inzeraty na praci toho plne, a tady ho nikdo nezmini. Myslel
jsem, ze to je spravna cesta, takze ten podle vas volit nemam?
2011/2/3 Petr
A já se zase divím, že tu všichni vidí JSF jako taky už odepsané...
Též i JSF jsou často v pracovních inzerátech žádané... Chm chm. To
jsou věci.
2011/2/3 Jiří Nápravník jiri.naprav...@gmail.com:
Jsem v podobne situaci jako autor clanku. Prekvapujeme, ze tu nikdo
nedoporucuje Spring, tj spatna
Aj ja sa pridam.
Tiez cez 4-5 rokov som skoro mimo Javy.
To co som robil posledny cas v Jave su len take ucebnicove skriptiky :-)
Alebo kadejake cudesne lokalne proprietarne frameworky, na ktore je
treba rychly skok, urobit, a potom rychlo zahodit a zabudnut :-)
Uz sa nemozem pomaly nazvat ani
JSF samotne uz moc nevidam, spise ve spojeni se SEAMem. Nicmene v tom jsem
delal bakalarku a neni to pro me moc vhodne:) Btw jeste stale musi mit JSF
javascript? A take to bylo casto nepouzitelne pro frontend (vzhledem k
vyhledavacum apod.)?
2011/2/3 Libor Jelinek ljeli...@virtage.com
A já se
Dne Thu, 03 Feb 2011 12:37:36 +0100 Roman Hrivik ro...@hrivik.com
napsal/-a:
Tiez som cakal ze tu poleti hlavne Spring, Hibernate.
No aby nedoslo k pomyleni: my pod tim Wicketem taky
pouzivali Spring na dependency injection, JPA a Hibernate
na persistenci. A na vyvoj Eclipse s pluginem pro
Pokud s gitem začínáte, vřele doporučuji knihu (zdarma ke stažení) Pro Git:
http://knihy.nic.cz/
-
Later,
Lukas
--
View this message in context:
http://konference-java-cz.958153.n3.nabble.com/Co-te-leti-v-Jav-na-web-a-verzovani-tp2411048p2412852.html
Sent from the konference java.cz
Ahojte
2011/2/3 Libor Jelinek ljeli...@virtage.com:
(1) Chci se zeptat, protože vím, že mi už asi docela ujel vlak, co se
má momentálně smysl učit, pokud chci vyvíjet webové aplikace (pokud
možno rich, tj. AJAX apod.) ? JSF nebo něco úplně už jiného?
doporučuju projít si prezentaci Matta
Dne Fri, 04 Feb 2011 01:39:44 +0100 Oto Buchta ta...@buchtovi.cz
napsal/-a:
No kdyz jsem to rozpoutal, tak jeste par poznamek
Člověk se naučí onen jazyk teprve tehdy, když si bude vždy nastopro
jistý, že to, co napíše, bude dělat přesně to, co chce, aby to dělalo.
To, že
to stejně bude
Dobry den,
Vo firme sme dlho tvrdli na JDK 1.4 a tak nam vlak taktiez utekal, no z
ineho dovodu. Vela ludi tu uz napisalo vsetko mozne. Skusim teda napisat ja
svoj pohlad na vec ked sme pred nedavnom prechadzali na vsetky tieto novoty.
Obrovska vec ktora cloveku hned padne do oci: generika a
Ahoj, podle mě na web jednoznačně Apache Wicket a verzovací systém Git.
Dne 3. února 2011 6:39 Libor Jelinek ljeli...@virtage.com napsal(a):
Dobrý den všem,
bohužel jsem se musel pracovně věnovat trochu jiným činnostem, než
programování a posledních cca 4-5 let jsem na J2SE/J2EE ani nešáhnul.
46 matches
Mail list logo