Re: [OSM-talk] Early History of OSM

2014-08-05 Thread Andreas Vilén
This is Stockholm in 2006: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stockholm-Openstreetmap.png On Mon, Aug 4, 2014 at 7:12 PM, Maarten Deen md...@xs4all.nl wrote: On 2014-08-04 18:27, Clifford Snow wrote: I'm looking for some images of early OSM maps. Thanks to Martijn Exel, we have

[OSM-talk] Note spam

2014-08-15 Thread Andreas Vilén
Seriously, what is this and where is it coming from? http://www.openstreetmap.org/#map=19/57.92258/12.50192layers=N and the exact location of http://www.openstreetmap.org/note/215471 seem to be the most affected areas. I just close notes on these locations with the comment spam, as that is what it

Re: [OSM-talk] Incorrect speed limit anonymous notes - who is behind that?

2014-08-15 Thread Andreas Vilén
This continues to be really annoying, and the obvious spam seems to cluster at a few locations, where 10-20 notes can be created with the same information. The maker of this app must be made clear that notes can't work like this, and users would at least be required to give some contact

Re: [OSM-talk] Incorrect speed limit anonymous notes - who is behind that?

2014-08-16 Thread Andreas Vilén
Like this one: http://www.openstreetmap.org/note/220298 It says map error: general map error: error... On Sat, Aug 16, 2014 at 8:34 AM, Mateusz Konieczny matkoni...@gmail.com wrote: 2014-08-16 8:28 GMT+02:00 Maarten Deen md...@xs4all.nl: On 2014-08-16 01:48, Andreas Vilén wrote

Re: [OSM-talk] Incorrect speed limit anonymous notes - who is behind that?

2014-08-16 Thread Andreas Vilén
was talking to a software... /Andreas On Sat, Aug 16, 2014 at 3:37 PM, Andreas Vilén andreas.vi...@gmail.com wrote: Like this one: http://www.openstreetmap.org/note/220298 It says map error: general map error: error... On Sat, Aug 16, 2014 at 8:34 AM, Mateusz Konieczny matkoni...@gmail.com

Re: [OSM-talk] Incorrect speed limit anonymous notes - who is behind that?

2014-08-16 Thread Andreas Vilén
. Eldredge j...@jfeldredge.com wrote: On 08/16/2014 01:34 AM, Mateusz Konieczny wrote: 2014-08-16 8:28 GMT+02:00 Maarten Deen md...@xs4all.nl: On 2014-08-16 01:48, Andreas Vilén wrote: This continues to be really annoying, and the obvious spam seems to cluster at a few locations, where 10-20

Re: [OSM-talk] Incorrect speed limit anonymous notes - who is behind that?

2014-08-17 Thread Andreas Vilén
in Sweden are probably created by one user fooling around in his or her home, when I thought further about it. /Andreas On Sun, Aug 17, 2014 at 2:43 PM, Philip Barnes p...@trigpoint.me.uk wrote: On Sun, 2014-08-17 at 02:22 +0200, Andreas Vilén wrote: The user in question now told me he's been

Re: [OSM-talk] Detrimental to the OSM database

2014-08-22 Thread Andreas Vilén
I can see both places clearly in Bing imagery... Armchair mapping exists and in most cases it improves the map. If you want to complain about armchair mapping in general, I think it's wrong to attack someone who's trying to improve the map in an unorthodox way. Of course people need to actually

Re: [OSM-talk] Detrimental to the OSM database

2014-08-22 Thread Andreas Vilén
I was bored so I think I cleaned up most of the village. It's easy to see what the mapper really intended with some basic mapping experience and knowledge of how streets are normally placed. Of course a survey is needed for poi's, but it's not needed to change a strange way to the side at the end

Re: [OSM-talk] Incorrect speed limit anonymous notes - who is behind that?

2014-08-25 Thread Andreas Vilén
Is the app centering on central Stockholm when the gps on the mobile device isn't activated? There have been created probably about 100 notes on the exact same location in central Stockholm in all kinds of languages, probably by people trying to report actual errors, but don't realize their gps

[OSM-talk] Hemnet.se using OSM data without attribution

2015-01-01 Thread Andreas Vilén
The Swedish real estate website hemnet.se has started using OSM data for buildings on top of Google maps on their website. To see it, go to http://www.hemnet.se/ , click sök på karta (under the map) and zoom in on some bigger city that should have building data (for example Stockholm). Sadly they

Re: [OSM-talk] Use of OSM by municipalities

2015-02-12 Thread Andreas Vilén
I have no sources right now but I know that Lund municipality in Sweden uses OSM in its daily work, if mentioned work does not require better precision than what we can aquire. /Andreas On Thu, Feb 12, 2015 at 9:52 AM, Severin Menard severin.men...@gmail.com wrote: Hi, Is there somewhere a

Re: [OSM-talk] Use of OSM by municipalities

2015-02-12 Thread Andreas Vilén
This example might be interesting: http://kartor.lund.se/resejamforaren/start.htm On Thu, Feb 12, 2015 at 12:04 PM, Andreas Vilén andreas.vi...@gmail.com wrote: I have no sources right now but I know that Lund municipality in Sweden uses OSM in its daily work, if mentioned work does

Re: [OSM-talk] Problem with usage of other values than yes for key building

2015-03-11 Thread Andreas Vilén
I map buildings with the bulding_tools plugin and it would take considerably longer if I looked for a better tag for each building I map, and retag every tagged building=yes, so for that reason I almost never use any other value. If you want to map towns of 20-50 000 inhabitants, or larger rural

Re: [OSM-talk] Looking for example of well mapped rural area and properly mapped city

2015-07-28 Thread Andreas Vilén
You have already included my mapping area as a well mapped rural area so I'll recommend my home town as a well mapped city: http://www.openstreetmap.org/#map=14/55.7075/13.1993 The entire municipality should be pretty much completely mapped: http://www.openstreetmap.org/relation/935666 /Andreas

[OSM-talk] Suburb place tags together with boundary tags

2015-10-24 Thread Andreas Vilén
Recently I uploaded the suburb boundaries of Helsingborg municipality in Sweden. This is the relevant changeset: http://www.openstreetmap.org/changeset/34204647 Relevant example: http://www.openstreetmap.org/relation/5525185 They are tagged place=suburb; boundary=administrative; admin_level=9;

[OSM-talk] Mapbox imagery won't load hires imagery that seems to exist

2016-06-10 Thread Andreas Vilén
Recently (in May or some time earlier), southern Sweden (as well as many other locations) got new Mapbox imagery in many areas that earlier only had very low resolution imagery. The resolution is not super hi-res, but workable and much better than nothing. At best, it looks like this:

Re: [OSM-talk] Mapbox imagery won't load hires imagery that seems to exist

2016-06-10 Thread Andreas Vilén
Thank you! I didn't know where to look to find the Mapbox imagery online. I will try to contact Arun Ganesh about this. /Andreas On Fri, Jun 10, 2016 at 4:03 PM, Christoph Hormann <chris_horm...@gmx.de> wrote: > On Friday 10 June 2016, Andreas Vilén wrote: > > > >

Re: [OSM-talk] MAPS.ME edits - partly sub-standard

2016-06-20 Thread Andreas Vilén
Look at this edit:http://www.openstreetmap.org/node/4253750089/history Is it not possible to use "special" characters lika åäö in the Maps.me app? Also, why is it suggesting adding opening hours to a school? Post codes are also a little dubious, since those aren't open data in Sweden and can

Re: [OSM-talk] MAPS.ME edits - partly sub-standard

2016-06-21 Thread Andreas Vilén
us to what their contributions in fact are don't know we can't use. /Andreas, who has been surveying the province of Skåne, Sweden since 2008. http://www.openstreetmap.org/user/Grillo On Tue, Jun 21, 2016 at 11:07 AM, Richard Fairhurst <rich...@systemed.net> wrote: > Andreas Vilén wrote: > > Pos

Re: [OSM-talk] MAPS.ME edits - partly sub-standard

2016-06-20 Thread Andreas Vilén
I'm using Go Map for quick editing on the go. It's only available for IOS though: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Go_Map!! It's pretty much as powerful as iD (at least to my knowledge, I never use iD for anything more complicated than adding poi's or changing tag values) and pretty easy to

Re: [OSM-talk] [Talk-us] Slack

2016-04-01 Thread Andreas Vilén
You're wrong, plain and simple... Your conspiracy theory is silly and makes no sense. /Andreas Skickat från min iPhone > 2 apr. 2016 kl. 01:21 skrev Dave F : > > >> On 30/03/2016 22:20, Ian Sergeant wrote: >> >> I've never seen it as a hotbed of uncountered

Re: [OSM-talk] [Talk-us] Slack

2016-04-02 Thread Andreas Vilén
You want to ban meetups and irl friendships too? /Andreas Skickat från min iPhone > 2 apr. 2016 kl. 12:52 skrev Dave F : > > There's an irony in these latest communication channels (loomio?) being > called 'collaborative'. The more that are used within OSM the

[OSM-talk] Navmii notes

2016-05-05 Thread Andreas Vilén
Has anyone else noticed anonymous notes from the Navmii app is being created a lot of the time with not very helpful comments such as "blocked street", sometimes where there's not a street in sight? It's impossible to communicate with whoever created the note and sometimes very hard to survey it

Re: [OSM-talk] What pointing device you use for mapping?

2016-07-12 Thread Andreas Vilén
Nothing fancy. Heavy osming has a tendency to break mice so I only use cheap stuff. Once I bought a fancy one but the precision was so bad I had to change back to the standard Ms mouse... /Andreas Skickat från min iPhone > 12 juli 2016 kl. 10:18 skrev Oleksiy Muzalyev

Re: [OSM-talk] Untagged Nodes and Ways

2017-01-31 Thread Andreas Vilén
> > If you're mapping in Africa the highway wiki recommends tagging path > rather than footway. Apparently the locals use small motorcycles on them. > > Cheerio John > > On 30 Jan 2017 12:29 pm, "Andreas Vilén" <andreas.vi...@gmail.com> wrote: > >> The Josm vali

Re: [OSM-talk] Untagged Nodes and Ways

2017-01-30 Thread Andreas Vilén
The Josm validator doesn't always work. I have noticed untagged ways uploaded by myself long after I created them, and I wouldn't miss a message like that. Often it's footways where I've drawn a lot, tagged them in bulk and missed a few. /Andreas Skickat från min iPhone > 30 jan. 2017 kl.

Re: [OSM-talk] Fixing broken multipolygons

2017-02-17 Thread Andreas Vilén
Hi there, We are aware of the Corine import problems and have discussed them locally at least in Sweden. Our community is very loose with not much activity in mailing lists or other media, but so far consensus has been not to remove Corine if it's not replaced by improved data. I have done

Re: [OSM-talk] Without an address, an Icelandic tourist drew this map of the intended location (Búðardalur) and surroundings on the envelope. The postal service delivered!

2016-08-30 Thread Andreas Vilén
"frame;lock;door" hmm... or was it "frame;lock;window"? ---> mail gets delivered to the other side of the world. If you write "Main street 15" instead of "Main street 13" it will probably get delivered correctly anyway as long as the name is correct. Also, tell people who are supposed to deliver

Re: [OSM-talk] User group for mapping activities in Wikimedia

2016-11-07 Thread Andreas Vilén
Not really sure what you mean. Can you start by explaining what Wikimaps is and its relation to Openstreetmap? /Andreas Skickat från min iPhone > 6 nov. 2016 kl. 12:08 skrev Susanna Ånäs : > > Hi all interested in mapping in Wikimedia! > > I have made a proposal in

Re: [OSM-talk] addr:interpolation and data consumers

2016-11-20 Thread Andreas Vilén
It's not always that easy. "3D housenumbering" has no clear tagging rules and sometimes it's hard or illegal to get close enough to see which number is used for which building/entrance. In other situations the mailboxes are not located where the houses are and the houses have no addresses on

Re: [OSM-talk] Lot's of locality names in an otherwise empty area

2016-11-26 Thread Andreas Vilén
I have seen them too. I think they were imported once, considering the tags in this example: http://www.openstreetmap.org/node/1243337771 and this changeset: http://www.openstreetmap.org/changeset/26850111 I have changed some of them in southern Spain to more appropriate tags, since they were in

Re: [OSM-talk] Fixing broken multipolygons, some notes

2017-03-19 Thread Andreas Vilén
To be fair, "the local community" in this case is probably mostly me and my interpretation of the Swedish community's reaction when someone tried to remove Corine imagery rather carelessly (introduced a lot of new errors) a couple of years ago. It's too bad that we're talking about a region when

Re: [OSM-talk] Fixing broken multipolygons, some notes

2017-03-19 Thread Andreas Vilén
min iPhone > 19 mars 2017 kl. 19:32 skrev Christoph Hormann <o...@imagico.de>: > >> On Sunday 19 March 2017, Andreas Vilén wrote: >> >> Also, as has been pointed out earlier, Corine data might be bad, but >> does not contain that many pure data errors as we

Re: [OSM-talk] Tagging and rendering of television masts

2017-04-23 Thread Andreas Vilén
Please read http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Aviation Pilots do not use the osm base map... /Andreas Skickat från min iPhone > 23 apr. 2017 kl. 07:50 skrev Oleksiy Muzalyev : > >> On 22.04.17 21:17, Martin Koppenhoefer wrote: >> >> sent from a phone >> >>> On

[OSM-talk] Chaotic mapping by a new user in Sweden

2017-09-02 Thread Andreas Vilén
Hi, About a week ago edits against the editing norm in the village of Veberöd in Sweden ( http://www.openstreetmap.org/user/Linus%20Olsson/history ) was noticed by me and Essin, who are both active editors in this region in Sweden. I first tried writing a changeset message telling him his edits

Re: [OSM-talk] Representing places with no housenumber

2018-08-22 Thread Andreas Vilén
Please don’t use name=no name. Use noname=yes. /Andreas Skickat från min iPhone > 22 aug. 2018 kl. 17:17 skrev Nelson A. de Oliveira : > > What is the best way to represent places which have no housenumber? > > It's the same problem described in >

[OSM-talk] Notes sorted by date/user/so on

2018-04-15 Thread Andreas Vilén
Hi, I just went through some notes all around the world (or, at least northern Africa and southern Europe, but even huge cities like central New York have these) and found lots of easily closable notes. For example two notes stating that a football stadium does indeed have the name it was tagged

[OSM-talk] Google deletes map of Kurdistan - can we do better?

2019-01-10 Thread Andreas Vilén
Hi! The Turkish government has forced Google to delete a user made map of Kurdistan. I read this in a Swedish news article here: https://www.dn.se/nyheter/varlden/google-raderade-kurdistan-karta/ This is the best English source I can find:

Re: [OSM-talk] Google deletes map of Kurdistan - can we do better?

2019-01-11 Thread Andreas Vilén
från min iPhone > 11 jan. 2019 kl. 07:52 skrev Frederik Ramm : > > Hi, > >> On 10.01.19 22:36, Andreas Vilén wrote: >> However there >> doesn't seem to be any map that covers the entire area. > > I don't know what you mean. Of course OSM covers

Re: [OSM-talk] Way to delete buildings added by specific user, or help reverting?

2019-07-08 Thread Andreas Vilén
I looked at the picture provided and it’s really not acceptable mapping imo. If the user can’t be arsed to draw the proper outlines, it’s better to just copy and paste a building node. I would be pretty pissed if someone did this were I map as the cleanup takes longer than mapping it from

Re: [OSM-talk] Way to delete buildings added by specific user, or help reverting?

2019-07-08 Thread Andreas Vilén
However, it's not approximately correct, it's just one geometry copied onto every building. It's like if you would copy a rectangle tagged landuse=farmland onto every field you see disregarding its actual shape. I would say better no data than false data. The suggestion to change them into nodes

Re: [OSM-talk] Updates to DigitalGlobe Imagery Layers

2019-06-29 Thread Andreas Vilén
What will this mean for saved offsets in Josm, both locally and on the servers? /Andreas Skickat från min iPhone > 29 juni 2019 kl. 11:42 skrev Christoph Hormann : > >> On Saturday 29 June 2019, Kevin Bullock wrote: >> DigitalGlobe, now Maxar [1], is transitioning the OpenStreetMap >> imagery

Re: [OSM-talk] [Tagging] nomoj de internaciaj objektoj / nazwy obiektów międzynarodowych / names of international objects

2020-02-25 Thread Andreas Vilén
There’s Incubus, from the 60’s with William Shatner in the main role. According to myth, that is what made Gene Roddenberry decide it would be a horrible desicion to make Star Trek in Esperanto. /Andreas Skickat från min iPhone > 25 feb. 2020 kl. 18:06 skrev Tomek : >

Re: [OSM-talk] our Q site help.openstreetmap.org is dying

2020-05-20 Thread Andreas Vilén
Stack overflow seems to use the same software and is highly active. This seems to be updated? Can't we update as they do? https://stackoverflow.com/questions /Andreas On Wed, May 20, 2020 at 9:34 AM Tobias Wrede wrote: > Hi, > > we have several channels in OSM to facilitate discussions and

Re: [OSM-talk] Paid mapping

2020-06-22 Thread Andreas Vilén
Maybe the mappers think unclassified equals what we call highway=road, as in no classification yet determined? It’s a fairly common misconception among new mappers. /Andreas Skickat från min iPhone > 22 juni 2020 kl. 23:50 skrev Martin Koppenhoefer : >

Re: [OSM-talk] Odp: Re: Old phone line or old power line?

2020-06-28 Thread Andreas Vilén
You are subscribing to a mail list. You should probably unsubscribe. It’s possible to read the messages in the archives if you don’t want the emails. /Andreas Skickat från min iPhone > 27 juni 2020 kl. 22:10 skrev marekskleciak : > >  > What can I do to stop information from you? > I removed

Re: [OSM-talk] Your experience in reaching out to Maps.me users ?

2020-12-09 Thread Andreas Vilén
Also, what exactly is "to the right" in this context? North, East, South or West? /Andreas On Mon, Dec 7, 2020 at 3:04 AM Mario Frasca wrote: > My experience is limited to one person in Panamá, who's used two user > names: Kielito and Kielito1. > > He adds shops, one per changeset, he shortens

Re: [Talk-se] Fuel stations in sweden

2010-08-09 Thread Andreas Vilén
Is it really possible to copyright geographical coordinates? In that case, every coordinate on Wikipedia taken from Google Maps would be a copyright violation... /Andreas 2010/8/9 Robert Storlind robert.storl...@gmail.com: Hi all, Yes, the data quality issues is why I'm raising the question.

Re: [Talk-se] Utbyte med Skånetrafiken?

2010-08-09 Thread Andreas Vilén
/7 Magnus Bäck ba...@swipnet.se: On Wednesday, August 04, 2010 at 22:14 CEST,     Andreas Vilén andreas.vi...@gmail.com wrote: Hej, jag är ny här på mailinglistan men har mappat med stor omfattning sedan början av 2008 (det är jag som gjort stora delar av Skåne). Jag har nu bara sett två av

Re: [Talk-se] Kontorsmappningsträff i Lund

2010-08-13 Thread Andreas Vilén
Andreas Vilén wrote: Det är nämligen så att Lunds kommun tar egna flygbilder, och därför själva äger dem, och har bestämt sig för att ge tillstånd att rita av dem på OSM, likt tillståndet som getts av Yahoo. Britta, som sköter det här, har dock lite problem med att få till att kunna visa

Re: [Talk-se] Sveriges kommuner

2010-08-15 Thread Andreas Vilén
Tack Markus för att du avslutade vad jag påbörjade! Simon, jag frågade om detta på Wikipedia, och där hävdades att gränserna inte alls är speciellt noga, framförallt för att de tar mer hänsyn till trafiksäkerhet än att vara noggranna. Så de ska man nog inte gå efter. Bästa är att gå efter de

Re: [Talk-se] Helsingborg - nybörjarmappare(?)

2010-09-17 Thread Andreas Vilén
Ser i stort okej ut, ser att Zvenzzon fixat de flesta missarna. Vägarna behöver bara servicetaggar. I de här fallen kan det vara bra att bara skicka ett uppmuntrande meddelande och en länk till map features-sidan. Man behöver inte påtala felen. Det riskerar bara att skrämma. För övrigt kan väl vem

Re: [Talk-se] Shapefiler för kommuner

2010-09-22 Thread Andreas Vilén
Jag (som la in de ursprungliga kommungränserna) orkar nog inte ge mig på det här, men om någon känner för att synka dem med de som jag la in så kör hårt. /Andreas 2010/9/22 Konrad Skeri kon...@skeri.com: Angående copyright: Om inget annat är angivet, får innehållet på Valmyndigetens webbsidor

Re: [Talk-se] Shapefiler för kommuner

2010-09-22 Thread Andreas Vilén
man gör.) /Konrad Den 22 september 2010 15:38 skrev Andreas Vilén andreas.vi...@gmail.com: Jag (som la in de ursprungliga kommungränserna) orkar nog inte ge mig på det här, men om någon känner för att synka dem med de som jag la in så kör hårt. /Andreas 2010/9/22 Konrad Skeri kon

Re: [Talk-se] Shapefiler för kommuner

2010-09-22 Thread Andreas Vilén
Vänta, hur menar du att kommungränser kan komma från mätning i landskapet? Det är inte så att det går en linje i marken direkt... /Andreas 2010/9/22 Markus Lindholm markus.lindh...@gmail.com: Två kommentarer: - Det är nog bäst att ta kontakt för att säkerställa att OSM verkligen kan använda

Re: [Talk-se] Föredrag om OSM

2010-10-28 Thread Andreas Vilén
Oj, jag såg inte den bifogade filen förrän nu när du skickade om inlägget (var det meningen?). Jag visste inte att det gick att göra presentationer i svg, häftigt! Bra ändringar, men jag tror du missuppfattat min sida om OSM vs Google Maps. Jag får skylla mig lite själv där, för den sidan är inte

Re: [Talk-se] ODBL in Sweden

2010-11-10 Thread Andreas Vilén
What kind of stupidity is this? I was acertained that nothing would be removed in the licence change, and therefore supported it. If lots of data will be removed, I STRONGLY OPPOSE this licence change, of course far too late in the process. This will, in any case, probably lower my ambition to

Re: [Talk-se] ODBL in Sweden

2010-11-10 Thread Andreas Vilén
migration. This might destroy all credibility OSM has worked up during the years. I know it will be embarrasing to promote OSM to the prominent GIS analysts in the region next Wednesday, now that I know that much of the city I have mapped will be deleted... /Andreas 2010/11/11 Andreas Vilén

Re: [Talk-se] ODBL in Sweden

2010-11-10 Thread Andreas Vilén
, however, suspect that s/he would have nothing against them. My problem with the licence change is how things like this are to be solved. /Andreas 2010/11/11 Hanno Hecker vetinari+...@ankh-morp.org: On Thu, 11 Nov 2010 02:24:55 +0100 Andreas Vilén andreas.vi...@gmail.com wrote: What kind

Re: [Talk-se] ODBL in Sweden

2010-11-12 Thread Andreas Vilén
Ja, jag håller med Inge. Visst kan man bli arg och irriterad över det här, men när det är som det är får man köpa läget och ta det för vad det är. Ingen vinner på att straffa OSM genom att vägra acceptera den nya licensen av principskäl. Jag har redan kontaktat lite användare, och vi bör

Re: [Talk-se] Licensbytet på svenska

2010-11-28 Thread Andreas Vilén
Jag gjorde ett rejält ryck och skickade ut mail till folk. Poängen är att förklara att vill man att OSM ska fortsätta fungera som det gör idag, ska man acceptera licensbytet. Man kan tycka vad man vill om för- och nackdelar med det, men accepterar man inte försvinner ens bidrag. Svårare än så

Re: [Talk-se] Lund centralstationen

2010-12-06 Thread Andreas Vilén
Ja, bilderna fungerar i Josm. Man måste ha den senaste versionen och aktivera SWEREF som projektion. Sedan fungerar de i Imagery-pluginen med rätt länk angiven. Du kan få länken om du vill ha den. I övrigt är allt Magnus sa rätt. Hanno, if you need a translation, just ask for it. /Andreas

Re: [Talk-se] Gatubilder tagna av andra

2011-01-04 Thread Andreas Vilén
omedvetna) felaktigheter. Bådas kartor vet vi innehåller mängder av fel, och det är lätt att något gatfoto hamnar fel i systemet. Konrad 2011/1/4 Andreas Vilén andreas.vi...@gmail.com: Är det verkligen en gråzon att hämta information ur ett fotografi tagen av någon annan då? Det är som sagt fotot

Re: [Talk-se] Superrelationer

2011-01-09 Thread Andreas Vilén
skrev Markus Lindholm markus.lindh...@gmail.com: Vad är en rote för något? Som en stadsdel eller något annat? Om det är en stadsdel så är det de yttre gränserna som ska vara medlemmar i relationen, dvs. precis som relationen för Lunds kommun fast admin_level 7. /Markus 2011/1/9 Andreas

Re: [Talk-se] Taggning av multipolygoner

2011-01-14 Thread Andreas Vilén
Den som satt source=WMS på ett antal relationer borde nog få en vänlig uppmaning att läsa på kring vad WMS är för något och ange en bättre källa i framtiden (gissningsvis avses väl Landsat eller Yahoo). Vad gäller multipolygoner och taggar så var det här nytt för min del! Det känns som att det

Re: [Talk-se] [Fwd: Re: Län / kommun ODbL stats]

2011-01-16 Thread Andreas Vilén
Ta en titt på http://www.infolagret.se/osm/ , som finns länkad därifrån :) /Andreas On Sat, Jan 15, 2011 at 5:07 AM, Anders Thuresson spam-thuresson-021...@telia.com wrote: Hej Jag provade länken till infolagret nedan, men nu verkar sidan tagits bort?

Re: [Talk-se] [Fwd: Re: Län / kommun ODbL stats]

2011-01-17 Thread Andreas Vilén
När vi ändå är inne på ämnet. Finns det någon idé på något massutskick till samtliga osm-användare i Sverige? De jag har kontaktat har i princip samtliga varit tacksamma och svarat i stil med oj, det hade jag ingen aning om eller jag kände till licensbytet, men visste inte att vi måste godkänna

Re: [Talk-se] Taggning av multipolygoner

2011-01-21 Thread Andreas Vilén
/15 Ture Pålsson t...@lysator.liu.se: 2011/1/15 Andreas Vilén andreas.vi...@gmail.com: Det känns som att det blir lite inkonsekvent att tagga på vägen ibland och på relationen ibland men det ger sig väl med tiden. Räkna inte med Se det som att man sätter taggarna på det (databas)objekt som

[Talk-se] Märklig rendering av relation

2011-06-14 Thread Andreas Vilén
Kan någon ta en titt på http://ra.osmsurround.org/analyze.jsp?relationId=1373408 och se varför den renderas så märkligt? Jag har för mig att jag tog upp det på engelska OSM-IRC:n för några månader sedan och fick kryptiska svar om att jag själv skulle felsöka Mapnik eller hålla tyst, i princip...

Re: [Talk-se] Märklig rendering av relation

2011-06-14 Thread Andreas Vilén
vagn så tror jag det är så Mapnik fungerar. Du kan komma runt det genom att göra en stor byggnad av hela tåget, exempelvis sammanfoga vagnarna där man kan ta sig emellan dem. //Joel Andreas Vilén skrev 2011-06-14 10:41: Kan någon ta en titt på http://ra.osmsurround.org/analyze.jsp?relationId

Re: [Talk-se] Användning av Key:stamväg

2011-06-17 Thread Andreas Vilén
Vad jag vet har den aldrig legat på map features, men används på vägar som klassificeras som stamvägar i Sverige: http://sv.wikipedia.org/wiki/Stamv%C3%A4g#Sverige Å andra sidan kanske det är onödigt då alla dessa ändå ska taggas som trunk, men eftersom många av dem trots allt är motorvägar, och

Re: [Talk-se] Fråga angående licensändringen och Skåneleden

2011-07-06 Thread Andreas Vilén
Tycker att det vore synd att bli av med dina bidrag, även om Skåneleden väl kan ersättas ganska enkelt. Det skulle inte tekniskt sett gå att skilja ut Skåneleden-bidragen till ett annat konto, eller radera dem manuellt i bulk (du verkar ju ha satt speciella taggar för de bidragen)? Vad jag

[Talk-se] Multipolygonfippel...

2011-07-14 Thread Andreas Vilén
Två korta frågor: Se http://osm.org/go/0NctTfwEm-- , varför får inte innerdelarna av multipolygonen sjukhustaggens yta? Kan någon fixa det? /Andreas ___ Talk-se mailing list Talk-se@openstreetmap.org http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-se

[Talk-se] Markanvändning

2011-07-25 Thread Andreas Vilén
Det här kommer att låta som ett väldigt fånigt problem, men jag har som målsättning att täcka hela Lund med markanvändning. Vad kan man fylla denna lilla yta med: http://www.openstreetmap.org/?lat=55.700012lon=13.19939zoom=18layers=M (korsningen Södra Esplanaden/Östra Vallgatan)? Det är en

Re: [Talk-se] Markanvändning

2011-07-25 Thread Andreas Vilén
använda breddvärdet för att definiera hur bred en väg är. /Andreas 2011/7/25 Markus Lindholm markus.lindh...@gmail.com: 2011/7/25 Andreas Vilén andreas.vi...@gmail.com: I Lund har jag kartlagt varje kvarter som ett separat bostadsområde, vilket har funkat bra hittills. Oftast har jag följt

Re: [Talk-se] Sneda hus i Bing. Blir det bättre?

2011-08-04 Thread Andreas Vilén
Vill åter passa på att påpeka att offentlighetsprincipen inte har med upphovsrätt att göra. Även om de måste dela ut material enligt offentlighetsprincipen blir det inte upphovsrättsligt fritt. /Andreas 2011/8/4 Mattias Lindblad o...@matli.net: När jag har ritat hus från Bing-bilder så har jag

Re: [Talk-se] Sneda hus i Bing. Blir det bättre?

2011-08-05 Thread Andreas Vilén
stoppar in de aktuella koordinaterna i databasen). //Mattias 2011/8/4 Andreas Vilén andreas.vi...@gmail.com: Vill åter passa på att påpeka att offentlighetsprincipen inte har med upphovsrätt att göra. Även om de måste dela ut material enligt offentlighetsprincipen blir det inte upphovsrättsligt

[Talk-se] Märkliga poi:s

2011-08-05 Thread Andreas Vilén
Jag har märkt att det har börjat dyka upp en massa märkliga poi:s i Lund (vet inte om det förekommit på andra ställen) såsom http://www.openstreetmap.org/browse/node/1240921627 . Är det någon som vet om det är något externt verktyg som importerar in dessa taggar? Runt just den poi som jag länkar

Re: [Talk-se] ODBL remapping suger

2011-08-14 Thread Andreas Vilén
Du kanske skulle börja med att acceptera den nya licensen själv innan du börjar kritisera andra för att de vill bibehålla databasen i så komplett skick som möjligt... /Andreas 2011/8/14 Erik Johansson erjo...@gmail.com: Hej Jag tycker att det är lite tråkigt att folk raderar data som är

Re: [Talk-se] ODBL remapping suger

2011-08-14 Thread Andreas Vilén
Jag tar det här som en läxa att alltid kolla fakta först. Tydligen har emj gått med på licensbytet. Jag ber tusen gånger om ursäkt för mitt inlägg. Ber också om ursäkt om jag pajade diskussionen genom ett väldigt ogenomtänkt inlägg. /Andreas 2011/8/14 Andreas Vilén andreas.vi...@gmail.com: Du

[Talk-se] Rendering av skola

2011-08-18 Thread Andreas Vilén
Jag tog precis bort en onödig multipolygon för en skola, med effekten att skolan inte alls renderas längre. Se http://www.openstreetmap.org/?lat=55.70228lon=13.18101zoom=17layers=M . Skolan väster om det mindre bostadsområdet (Polhemsskolan) renderas medan skolan i öster (Svaneskolan) inte gör

Re: [Talk-se] OSM 7-årsjubileum i Lund?

2011-08-18 Thread Andreas Vilén
Med tanke på min jobbsituation (jobbar natt, även helger) så passar kvällar sällan speciellt bra. Även om det varit roligt, blir det nog tyvärr omöjligt att delta för mig. Plus att det är lite väl kort varsel... /Andreas 2011/8/18 Joakim Fors joa...@joakimfors.org: Hejsan! Såg att OSM ska

Re: [Talk-se] Rendering av skola

2011-08-20 Thread Andreas Vilén
renderas det korrekt. Kvarstår problemet hos dig kan du prova tömma webbläsarens cache-minne. /Konrad 2011/8/19 Andreas Vilén andreas.vi...@gmail.com Jag tog precis bort en onödig multipolygon för en skola, med effekten att skolan inte alls renderas längre. Se http://www.openstreetmap.org/?lat

Re: [Talk-se] Bing aerial

2011-09-09 Thread Andreas Vilén
Tänk på att kolla offset och justera det efter det som redan är mappat! Ofta är Bing speciellt i de lågupplösta områdena flera meter fel. Finns det sådant som är konsekvent mappat i närheten kan man nog anta att det är bättre noggrannhet på det. Det finns funktioner i Josm för att justera offset,

Re: [Talk-se] Orter i Norrland

2011-09-28 Thread Andreas Vilén
Jag tycker inte att man ska tagga för renderingens skull, som vanligt. I så fall ska det ändras i Mapnik-renderingen så att mer glesbefolkade områden renderas annorlunda. Jag har sett att exempelvis golfbanor i södra Spanien taggats som city, förmodligen av turistbyråer, för att framhäva dem. Jag

Re: [Talk-se] Orter i Norrland

2011-09-28 Thread Andreas Vilén
måste dock begränsas hårt, annars är risken att ser fler problem som med den spanska golfbanan. -- pekka On 2011-09-28 14:37, Andreas Vilén wrote: Jag tycker inte att man ska tagga för renderingens skull, som vanligt. I så fall ska det ändras i Mapnik-renderingen så att mer glesbefolkade

[Talk-se] OSM-rapport

2011-09-28 Thread Andreas Vilén
Jag håller just nu på att skriva en rapport för Haptimap-projektet (http://www.haptimap.org/) ang. OSM, tillsammans med Lars Harrie på GIS-centrum i Lund. Min lott är att beskriva OSM, och bland annat licensbytet. Vi kommer förmodligen att sätta en jurist på stycket om licensbytet förr eller

Re: [Talk-se] Orter i Norrland

2011-09-28 Thread Andreas Vilén
Ja, det vore det optimala. Problemet är väl att renderaren inte gör så idag utan använder placetaggarna. Så jag tycker definitivt vi ska mata in folkmängderna, men vi kan inte ta bort storleksordningen på placetaggarna än. Ang. nordisk definition funkar det tycker jag. Placetaggarna skiljer sig

Re: [Talk-se] Orter i Norrland

2011-09-28 Thread Andreas Vilén
. Jag provade med (ungefär) Stockholms län:  http://www.campingid.se/orter/stockholm.html Är det någon vits att bara lägga in/uppdatera invånarantal utan att städa bland övriga taggar samtidigt? On 2011-09-28 23:40, Andreas Vilén wrote: Ja, det vore det optimala. Problemet är väl att

Re: [Talk-se] Taggning i en komplicerad kosning

2011-10-05 Thread Andreas Vilén
Skulle tro att man gör lättast för sig om man gör såhär: http://www.openstreetmap.org/?lat=55.690959lon=13.186704zoom=18layers=M och sätter ut turningrestrictions. Det är mest intuitivt (din kartbild är nästan omöjlig att följa) och de flesta förstår vad som avses. /Andreas 2011/10/5 Pekka Rossi

[Talk-se] Studier

2011-10-05 Thread Andreas Vilén
Hej! Är det någon som känner till några bra studier om OSM som framförallt handlar om 1) dess trovärdighet och 2) dess användningsområden vid kartsystem för framförallt synskadade? Dessa två punkter gärna kombinerade. Det hade varit intressant och bra för rapporten för Haptimap som jag arbetar

[Talk-se] Taggning efter renderingen - golfbanor

2011-10-07 Thread Andreas Vilén
Jag upptäckte att Bro-Bålsta golfklubb var klockrent mappad efter renderingen, se http://www.openstreetmap.org/?lat=59.51972lon=17.58828zoom=15layers=M . Det är snyggt, men självklart fel. Det finns faktiskt taggar på förslag för att tagga upp golfbanor i sina beståndsdelar, men såvitt jag vet

Re: [Talk-se] Frågor om nya licensen

2011-11-15 Thread Andreas Vilén
Tack! Jag anade att det inte var så lätt att svara glasklart på frågorna. Jag får nog be min chef att ta ännu en sväng via juristerna för säkerhets skull. /Andreas 2011/11/14 Peter Kindström peter2...@infolagret.se: Hej Andreas ni andra! Jag vill inte påstå att jag är säker, men jag har i

Re: [Talk-se] Ang. import av kommunal data till OpenStreetMap

2011-11-16 Thread Andreas Vilén
Jag hjälpte lorimar med den importen. För byggnaderna var det bara att lägga in dem och låta de få byggnader som redan var med överlappas, och med tiden rättas till (det handlade kanske om ett tiotal som redan var med), men för cykelvägarna var det klurigare. Det man måste komma ihåg är att

[Talk-se] Övergiven järnväg som blivit cykelbana

2011-11-17 Thread Andreas Vilén
Jag har märkt att någon i östra delarna av Lunds kommun har ersatt cykelvägstaggar med taggar för övergiven järnväg. Detta handlar om järnväg som senare byggts om till cykelväg. Bör inte dagens användning övertrumfa historisk användning? Just nu är den dubbeltaggad, och det går väl att leva med,

Re: [Talk-se] Övergiven järnväg som blivit cykelbana

2011-11-17 Thread Andreas Vilén
Hmm, som sagt, hade inte kollat datan ordentligt... Användaren hade visst raderat highway=cycleway från vägarna, så jag återställde det. Förhoppningsvis löser det renderingsproblemet. /Andreas 2011/11/17 Andreas Vilén andreas.vi...@gmail.com: Jag har märkt att någon i östra delarna av Lunds

[Talk-se] Taggnings av adresser i flera plan

2011-11-17 Thread Andreas Vilén
Den här byggnaden (http://www.openstreetmap.org/browse/way/87731323) består av två utvändiga trappuppgångar. Runt dessa uppgångar finns två lägenheter per plan, i totalt fyra plan. Varje lägenhet har ett eget nummer, av någon anledning. Finns det något smidigt och snyggt sätt att mappa det? Som

[Talk-se] Sjöbo kommun

2012-02-03 Thread Andreas Vilén
Som jag tror att jag har nämnt tidigare har Sjöbo kommun skänkt en massa data till OSM. Jag fick tillstånd att klistra in ett mail som grundläggande dokumentation på wikin, se http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Sj%C3%B6bo Om någon har några frågor kan jag nog vidarebefordra dem. /Andreas

Re: [Talk-se] Rädda lite orter i påskhelgen

2012-04-07 Thread Andreas Vilén
Om någon ODBl-användare lagt in gatunamnet kan man lägga in det utan att oroa sig. Om någon cc-användare gjort det kan man nog i min mening göra det ändå... Det dumma med ommappningen är att bland annat jag har tänkt att mappa ställen, och har gps-spår och (slängda) anteckningar från områdena, men

  1   2   3   >