Dostavljam tekst svoga istupanja na jednom skorasnjem skupu u Beogradu.

DR MILAN TEPAVAC:

UKINUTI HASKI TRIBUNAL!

Zahvaljujem se na pozivu za ovaj cijenjeni skup i mogucnosti da iznesem
svoje misljenje o takozvanom Medunarodnom krivicnom tribunalu za prethodnu
Jugoslaviju (u daljem izlaganju «Tribunal»).

1. Osnivanje, karakter i rad Tribunala.

Ja se slazem sa svim onim sto su moji predhodnici rekli o Tribunalu. Ja te
argumente, koji govore protiv postojanja ove institucije, necu ponavljati,
vec cu dodati samo one argumente koji do sada u diskusiji nisu iznijeti.

Ali, pre toga moram da dam jednu faktografsku ispravku. Ovdje je spomenuto
da budzet Tribunala iznosi 45 miliona dolara i da ima 450 sluzbenika. Tacan
podatak - objavljen na zvanicnom veb sajtu Tribunala - je: njegov godisnji
budzet iznosi 95 miliona dolara, i ima aparat od 1200 (hiljadu i dve
stotine) ljudi. Neki bolji poznavaoci kazu - na primer advokat Fila - da je
sve to daleko vece jer holndska vlada i druge zapadene vlade sirokogrudo
pomazu. Dakle, rijec je o birokratskom MONSRUMU koji, po prirodi stvari,
trazi razloge svog postojanja, da izmislja i stvara krivce ako ih nema! Iako
njegov Statut propisuje da se on finansira iz redovnog budzeta UN, njega
finansiraju uglavnom SAD i muslimanske zemlje. I, naravno, famozni Dzorz
Soros!

Dakle, necu ponavljati ono sto je o Tribunalu vec receno: da je to nelegalna
organizacija jer Savjet bezbjednosti UN nije imao pravo da ga osniva, da je
politicko sredstvo a ne sud za dijeljenje pravde pri cemu su gotovo
iskljucivo Srbi na udaru, itd.

Ja taj Tribunal pratim od dana njegovog osnivanja. Prije tacno osam godina
osnovan je rezolucijom Saveta bezbednosti 827 od 25. maja 1993. U ovom
osmogodisnjem periodu imali smo prilike da pratimo njegov rad. A taj rad je
za nas Srbe porazan. Hapseni su i osudjivani gotovo samo Srbi. Bilo je
kidnapovanja i ubistava prilikom hapsenja Srba u Bosni, pa i kidnapovanja na
nasoj teritoriji. General VRS Talic je po nalogu Tribunala kidnapovan dok je
bio na medunarodnom skupu u Becu, iako su lica u mirovnim u misijama u
inostranstvu oduvijek uzivala nepovredivost i imunitet. Diplomatska istorija
biljezi, na primjer, da je Perzijski car to priznavao Grcima 502. godine pre
nase ere, i Grci Perzijancima. Kauboji novog svetskog poretka ne priznaju
nikome nista, a sebi sve.

Ima jedna stvar koja se rijetko kada od nauke istice kada se govori o
Tribunalu. Naime, svaki pravnik moze da zna da  krivicna djela koja nabraja
i formulise Statut u clanovima 2-5 nisu identicna sa onim kako ta djela
formulise medunarodno pravo! Drugim rijecima, Savjet bezbjednosti preuzeo je
ulogu zakonodavca, sto, razumije se, on ne moze da radi. Osim toga,
medunarodno krivicno pravo na svom sadasnjem stepenu u pravilu nema
predvidenih sankcija, pa je Savjet bezbjednosti - opet preuzimajuci ulogu
zakonodavca - propisao sankcije za medunarodna krivicna djela obuhvacena
Statutom! Statut ne predvida smrtnu kaznu pa ju je Savjet, na taj nacin,
ukinuo. Razumije se, mozemo biti za to da se smrtna kazna brise iz
medunarodnog prava, ali nije na Savjetu bezbjednosti da o tome odlucuje!

Ima jedna nevjerovatna stvar. Cesto mozemo cuti i procitati kod nas da je
jedan od razloga sto treba saradivati sa Tribunalom, ukljucujuci i
ekstradiciju nasih drzavljana, taj sto, navodno, nas pravni sistem i nasi
sudovi nisu sposobni za sudenje pocinioccima medunarodnih krivicnih djela!
To je odraz jako prisutne servilnosti prema svemu sto nije nase i
idolopoklonstvo prema stranom, narocito ako dolazi sa Zapada. A cinjenice
govore da je nas Krivicni zakon daleko bolji kada je rijec o inkriminaciji
medunarodnih krivicnih djela od KZ drugih drzava, pa i od samog medunarodnog
krivicnog prava (koje je, kao sto sam vec rekao, nedoradeno)! To mogu sasvim
kompetentno da kazem jer sam svojevremeno ucestvovao u formulisanju
krivicnih djela "protiv covjecnosti i medunarodnog prava", kako se naziva
Glava XVI naseg Krivicnog zakona. Takode sam ucestvovao u izradi Pravila o
primjeni u JNA pravila medunarodnog ratnog i humanitarnog prava. A nasi
sudovi i sudije sigurno su sposobniji da objektivno i pravedno sude nasim
ljudima nego bjelosvjetski birokrate koji u mnogim slucajevima ne bi mogli
ni na mapi pokazati gdje je to ta Jugoslavija, Bosna, Srbi...Razumije se da
uvijek postoji politicki problem sudenja "svojim" pociniocima medunarodnih
krivicnih djela, ali u demokratskom drustvu i pravnoj drzavi uvijek se taj
problem moze prevazici. Cini mi se da je sada kod nas situacija takva da
prijeti opasnost da se ode u drugu krajnost - da se neopravdano optuzuju
pripadnici vojske i policije za ono sto su pocinili u legalnoj i legitimnoj
odbrani drzave i naroda od oruzanog secesionizma i terorizma.

Iako, kao sto rekoh, necu ponavljati ono sto je vec receno od mojih
prethodnika, ipak cu se kratko zadrzati na jednom pitanju koje su spomenuli
akademik Markovic i profesor Zurovac. Rijec je o jednoj izuzetno vaznoj
stvari koja posebno osvjetljava pravu prirodu Tribunala. Cak i da potpuno
zanemarimo bitnu cinjenicu da Tribunal nije legalna i legitimna institucija
nju bi trebalo diskvalifikovati zbog ove cinjenice. Naime, Statut Tribunala
NE predvida njegovu nadleznost za krivicno djelo AGRESIJE, za agresivni rat
i za sa agresijom izjednacenim aktima, kao sto je protivusatavna nasilna
oruzana secesija (unutrasnja agresija) koja ugrozava medunarodni mir i
bezbjednost. Podsjecam da je paktom od 1928. godine zabranjen agresivni rat,
i da su u svjetlu tog pakta odrzani Nirnberski i Tokijski procesi krivcima
za planiranje, izazivanje i vodenje agresivnih ratova. Statut Tribunala
preko svega toga prelazi. Inkriminise samo djela pocinjena U RATU (in
bello), a ne i samo djelo AGRESIJE odnosno agresivnog secesionistickog rata
(ad bellum)! Razumije se da to nije slucajno, vec je namjerno ucinjeno kako
se ne bi moglo suditi secesionistickim liderima i njihovim inostranim
podstrekacima, pomagacima i nalogodavcima koji su najvise krivi za ono sto
se dogodilo na ovim prostorima! Ja sam jos 23. maja 1995. podnio Tribunalu
krivicnu prijavu upravo protiv tih lica (ukupno njih 23), ali Tribunal nije
nista preduzeo! Umjesto da svoj rad otpocne postukom protiv Tudmana,
Izetbegovica, Kucana, Gligorova, Gensera, Klintona i drugih Tribunal pocnje
svoje funkcionisanje postupkom protiv Duska Tadica, ugostiteljskog radnika u
jednom bosanskom gradicu...

Kada pogledamo rad tuzilaca i sudija tog Tribunala vidimo da oni presuduju
onako kako finansijeri i nalogodavci nalazu. Na primjer, na prvom suzenju,
Tusku Tadicu, sudsko vijece je moralo karakterisati rat u Bosni kao
unutrasnji sukob, a ne kao medunarodni. Da se odrzala ta karakterizacija od
Tribunala ne bi ostalo nista, jer se na unutrasnje oruzane sukobee
primjenjuju samo zajednicki clan 3 Zenevskih konvencija i Protokol II uz te
konvencije iz 1977.g. Medutim, u zalbenom postupku na presudu Tadicu, na
zahtjev americkog sudije, karakterizacija je preinacena u oruzani sukob
medunarodnog karaktera!, iako svako zna da je rat u Bosni unutrasnji,
secesinisticko-gradanski rat, organizovan i izazvan od strane
secesionistickih lidera i njihovih inostranih pokrovitelja i nalogodavaca.

Ono sto je za nas sada najvaznije jeste pitanja sta mi mozemo uciniti da se
ta sramna institucija dvadesetg vijeka ukine. Bojim se da ne mozemo mnogo.
Zelim da obavijestim one koji to mozda ne znaju da je nedavno, to jest 23.
marta o.g., u Generalnoj skupstini izvsen izbor svih novih jedanaest sudija,
kojima mandat traje cetiri godine. Znaci, nosicemo se sa tom institucijom
najmanje naredne cetiri godine. I ne samo to. Upravo se pred Generalnom
skupstinom nalazi izbor jos 27 dodatnih sudija, kako bi Tribunal povecao
svoje «proizvodne kapacitete»!

U vezi sa izborm sudija u Generalnoj skupstini UN 23.marta zelim da kazem
nesto od cega mi zaista zastaje svaka rijec u grlu. Naime, ja sam se nadao
da ce u Geeneralnoj skupstini biti jak otpor produzavanju zivota toj
instituciji, da ce, na taj nacin, neizborom sudija, Tribunal biti ukinut.
garancija za to mi je bila cinjenica da je Rusija bivala sve glasnija za
ukidanje Tribunala, a nase puno clanstvo u UN davalo nam je mogucnosti da
ana tome svojski radimo. Medutim, sta se dogodilo:

Pred glasanje u Generalnoj skupstini oglasili su se Meksiko, Rusija i
Vatikan sa negativnim karakterizacijama Tribunala. Najeksplicitniji je bio
ambasador Meksika koji je o Tribunalu govorio slicno onome sto mi ovdeje
rekosmo - sve najgore.

MEDUTIM, PREDSTAVNIK JUGOSLAVIJE NIJE SE OGLASIO!! sa zahtjevom da se
Tribunal ukine! I ne samo to - ove tri delegacije koje su istupile u nasu
korist nisu dobile podrsku od Jugoslavije. Da se nas predstavnik oglasio,
vjerujem da bi za nasu ideju pridobio dosta nasih potencijalnih prijatelja
koji stenju pod americkom cizmom. Zato samatram da su Goran Svilanovic i
«nas» ambasador u UN Dejan Sahovic izvrsili, svjesno i namjerno, izdaju
zemlje i zato sam protiv njih podneo krivicnu prijavu!

2. Sta bi znacilo izrucivanje Slobodana Milosevica i drugih jugoslovenskih
drzavljana Tribunalu?

Kao sto je svima nama i suvise dobro poznato, zapadne zemlje i sve njihove
organizacije -  gdje treba svrstati i Ujedinjene nacije na celu sa Kofi
Ananom - vrse pritisak na aktuelnu vlast u Jugoslaviji da mora da udovolji
svim zahtjevima Tribunala, prije svega njgovog tuzilastva, ukljucujuci i
zahtjeve za izrucivanje nasih drzavljana. U tome naravno prednjace SAD.
Ustvari, Tribunal je njihova institucija.

Dosovska vlast u Beogradu napravila je tekst zakona "o saradnji sa
Tribunalo", koji predvidja i mogucnost izrucenja nasih gradana Tribunalu,
unatoc cinjenice da to zabranjuju i savezni ustav i ustav Srbije. Ta vlast
se i inace ne obazire mnogo na ustavne odredbe. Da bi bio usvojen u Saveznoj
skupstini, potreban je i pristanak SNP Crne Gore, njihovog koalicionog
partnera u vlasti. Ta partija za sada ne prisataje na izrucivanje nasih
drzavljana, ali izgleda da ce ona na kraju pristati na zahtjeve DOS-a i da
ce zakon biti izglasan. Ako do toga dodje, ne preostaje nisata drugo dego da
se trazi od Ustavnog suda da ga oglasi protivustavnim.

Sta bi znacilo izrucivanje nasih drzavljana Tribunalu, prije svega bivseg
predsjednika SR Jugoslavije i Republike Srbije Slobodana Milosevica? Drzava
koja izrucuje svoga bivseg sefa nekom sudu time priznaje da je i ona kriva
za ono za sta se optuzuje njen bivsi sef. Ovo narocito vrijedi za optuzbu za
genocid, jer je genocid uvijek takvo medunarodno krivicno djelo da ga je
gotovo nemoguce pociniti bez involviranja drzave. Znaci, izrucivanjem
Milosevica Jugoslavija bi implicitno priznala krivicu za ono sto se dogadalo
ovih poslednjih desetak godina na prostorima prethodne Jugoslavije, a za sta
ga optuzuje tuzilac Tribunala Karla del Ponte, enormno placeni placenik
"Novog svjetskog poretka". Nikakva odbrana ga tamo ne bi mogla odbraniti,
jer je presuda ustvari vec donijeta. Ako bi on rekao: "Pa jeste li vi
normalni, razbijanje Jugoslavije i izazivanje krvoprolica u njoj izveli su
upravo oni koji su osnovali ovu instituciju i koji vas tako enormno placaju,
a srpski narod i ja smo zrtve tog najperfidijeg zlocina u istoriji Evrope.
Pa valjda svaka drzava ima pravo i duznost da se suprotstavi oruzanoj
secesiji!!" - Tribunal bi mu odgovorio: "Nismo mi nadlezni da prosudujemo ko
je kriv za izazivanje svega toga u Jugoslaviji; mi smo nadlezni da
presudujemo samo o tome sta se dogadalo u toku rata, a tada su itekako
cinjeni ratni zlocini. Osudujete se na samicu zbog omalovazavanja ovog
Tribunala!" Dakle, njegova ekstradicija ne bi bila samo nepravda prema
njemu, i drugima poput njega, nego i velika nepravda prema narodu i drzavi.
To bi svim neprijateljima bio krunski "dokaz" da su Jugoslavija i srpski
narod krivci za ono sto su pocinili seecesionisticki zlocinci i njihovi
nalogodavci iz inostranstva. Nista ne bi pomoglo ni to sto cak i u Americi
ima ne mali broj onih koji uvidaju i koji kazu: "Ako je Milosevic kriv sto
se oruzano suprotstavio oruzanoj secesiji, onda je Linkoln jos daleko vise
kriv za sve ono sto je ucinio kada se suprotstavio razbijanju SAD, secesiji
Juga".

Dakle, izrucivanje nasih gradana, pre svega bivseg predsjednika Slobodana
Milosevica, bila bi velika i neoprostiva greska pred narodom, pravdom i
istorijem.
                                                                      ***

I na kraju: Nakon dugog razmisljanja, a svjestan cinjenice da skoro ukidanje
Tribunala nije na vidiku, dolazim na ideju da bismo mogli pristati i na
alternativu, zanemarujuci strogo legalisticki pristup: priznacemo Tribunal,
necemo traziti njegovo ukidanje i isporucicemo nase osumnjicene, ali samo
onda kada napusti suludu praksu selektivne pravde i kada SAD, Njemacka,
Vatikan, Austrija, EU, OEBS, UN, NATO i bivse jugoslovenske secesionisticke
republike isporuce one svoje koji su svojom namjernom zlocinackom politikom
i golom agresijom u krvi razorili najlepsu, najmultikulturniju,
najmultikonfesionalniju drzavu u Evropi i u crno zavili milione njenih
ljudi.

STOP NOVOM SVETSKOM PORETKU