MILOSEVIC ZOVE HOLBRUKA www.yumediacenter.com

Najjaca karta koju bivsi predsednik SRJ moze da odigra je pozivanje
Herda, Karingtona i Holbruka kao svedoka. Ali, on ce tog keca iz rukava
izvuci tek kada proces odmakne, smatra dr Ognjen Pribicevic

Ne ocekujem da ce Milosevic u narednih nekoliko meseci pokretati pitanje
umesanosti stranih politicara u jugoslovensku dramu. Verujem da ce i
dalje
nastaviti da se bavi pitanjem osporavanja legitimnosti suda. Mislim da
je
pitanje umesanosti Zapada u jugoslovensku krizu njegova najjaca karta
koju
on nece potrositi ni brzo ni lako.

Medjutim, kada proceni da od njegovog oslobadjanja nema nista ocekujem
da ce
pokrenuti to pitanje. U tom pogledu bice interesantna jedino uloga
britanskih
i americkih politicara - Karingtona, Herda i naravno Holbruka. U
poslednjih
nekoliko godina Holbruk je pokusao da izuzetno ostrom kritikom
Miloseviceve
politike baci u zaborav vreme njihovih veoma bliskih i dobrih odnosa.

Ono sto je mnogo znacajnije od njihovih licnih odnosa jeste da li
ce Milosevicevo eventualno svedocenje dati novu sliku zapadne i posebno
americke politike tog vremena. Mislim da bi to svedocenje moglo biti
izuzetno neprijatno za Vasington i potvrditi neke od kritika koje je
srpska
opozicija u to vreme upucivala SAD-u. Naime, mnogi predstavnici srpske
opozicije su posebno od Dejtona pa sve do NATO bombardovanja cesto
isticali
da su SAD umesto podrske demokratskim promenama u Srbiji prednost davale
konceptu stabilnosti sto je prakticno znacilo podrsku Milosevicu. Stoga
smatram da bi eventualno svedocenje Milosevica o toj temi moglo otvoriti
mnoga neprijatna pitanja za Zapad i posebno SAD i pokazati da je veoma
cesto
njihova politika samo jos vise produzavala i produbljavala nasu krizu.

Naravno, SAD i Zapad ce pokusati, posebno putem odgovarajuceg medijskog
pracenja sudjenja da oslabe takav utisak, koji ce, mislim, biti
neizbezan
ukoliko Milosevic odluci da progovori o tome.

Miroslav Antic,
http://www.antic.org/