NEKAZNJIVA PROTIVUSTAVNA RABOTA

Vladavinu prava i pravnu drzavu - dva stuba svakog demokratskog drustva - ne
moze se ni zamisliti bez postovanja ustava na snazi. Dakle, bio ustav dobar
ili los - dok je na snazi mora se postovati. Ako nije dobar pristupa se
njegovoj promeni da bi bio bolji. Po proceduri koju taj ustav propisuje.

Ovu prilicno jednostavnu i zdravorazumsku istinu kao da ovaj nesretni narod
ne razume. Ni narod ni njegovi vlastodrsci. Necu da verujem da je posredi
genetska osobina naroda na ovim prostorima; hocu da verujem da je to u
celini posledica jedanaestogodisnjeg mrcvarenja ovog naroda od strane
njegovih dusmana koji su ucinili sve sto su mogli da mu uniste drzavu, da ga
razbiju i parcelisu kao naciju, da ga osiromase do prosjackog stapa i time
mu slome volju da se brani od zla.

Crnogorski rezim i dobar deo tog naroda vec godinama ponasaju se protivno
Ustavu SRJ bez ikakvih krivicnopravnih posledica!, tako da Crna Gora ustvari
ni nije vise u Jugoslaviji! Mnogi u Srbiji se u tome pogledu ugledaju na
svoju crnogorsku bracu, kao da nemaju drzavnopravnu istoriju staru gotovo
hiljadu godina. To i takvo ponasanje tolerise postojeci rezim, a to je cinio
i prethodni rezim! Iako su se svecano zakleli da ce "postovati i braniti
ustav" za sta, uostalom, dobijaju visoke plate i pocasti sa crvenim tepisima
i muzikom. Milosevicev rezim je to i takvo antiustavno ponasanje tolerisao
cak i u periodu kada je bilo proglaseno ratno stanje za vreme agresije
NATO-a 1999.g.!! Niko u periodu ratnog stanja cak nije ni hapsen zbog
izbegavanja obaveze odbrane zemlje, cak ni oni koji su pobegli neprijatelju
i otuda vodili veleizdajnicku kampanju. Sadasnji, pak, rezim poziva EU i
ratnog zlocinaca Havijara Solanu da mu "spasava Jugoslaviju" i daje izjave
poput one budalastine da su "razgovori sa Djukanovicem bili korisni".

A sta nam govori donja vest Dojce velea? Sve suprotno od onoga sta rade i
cine vlastodrsci na ovim nasim prostorima i dobar deo njihovog cudnog
naroda. A ne moze se reci da savremena Nemacka nije demokratska zemlja.
Nemacka, vidimo, osudjuje coveka koji je samo PROPAGIRAO menjanje ustava, a
nasi vlastodrsci, eto, ne kaznjavaju ni one koji se PONASAJU protivustavno
smrtno ugrozavajuci i sam opstanak i drzave i naroda!!

Ako se zeli "da zivimo kao sav normalni svet" - a to sigurno zeli svako
normalne pameti - mora se iz temelja revidirati odnos prema pojmovima
"pravna drzava" i "vladavina prava". Shvatiti ih i prigrliti ih kao
civilizacijsko i kulturno dostignuce koji prevazilaze ideoloska i politicka
ogranicenja. Shvatiti da bez toga necemo ne samo ziveti kao sav normalni
svet nego necemo moci ziveti uopste.

Sada, kada smo pred pisanjem novog ustava Srbije i (ako Bog da) Jugoslavije
bilo je vise nego neophodno ukazati na neke bitne stvari kada je rec o
ustavu.
http://dw-world.de/english