On Sunday 17 March 2013 14:41:48 Jo wrote:
> Hallo Ben,
>
> Wat de naam betreft, was ik me die bedenking ook aan het maken. Waar de
> spelling afwijkt, was ik begonnen met name:DeLijn=oorspronkelijke naam.
>
> Misschien moest 'k overal
> Antwerpen/Gent/Hasselt/Genk/Maastricht/Tilburg/Brussel/Turnhout/Liège maar
> weglaten.

Voor sommige plekken is het misschien handig om de hele naam te zien, maar
voor steden is het maar een vreemde situatie. Maar waar trek je dan de grens.
Trams komen ook tot in Wijnegem of Zwijndrecht en zo...

> Dat Premetrostation vind ik inderdaad ook wel wat overdreven, maar ze
> beschouwen dat wel als deel van de naam.

Alleen in realiteit wel nergens zo als naam terug te vinden :-)

> Bij die ondergrondse trams had ik nog meer bedenkingen. De sporen worden nu
> voor voorgesteld door 1 railway, maar in realiteit zijn dat er 2 die in
> buizen boven elkaar liggen. 1 halte ligt dus eigenlijk op niveau -1, de
> andere op niveau -2. Herinner ik het me goed dat bij Diamant de noordelijke
> richting dieper ligt? Ik zou dat dus wel willen ontdubbelen in onze data.
> Het is voor alle andere tramsporen in Antwerpen ook al gebeurd. Daarbij zou
> ik ze dan niet vlak boven elkaar tekenen en ook geen nodes hergebruiken.

Ik zou het ook willen ontdubbeld zien, maar 't is niet makkelijk om dat een
beetje waarheidsgetrouw te doen... En de premetro in Antwerpen is op sommige
plekken een gegoochel aan buizen die onder en dan weer naast mekaar liggen. En
we zitten ook met bijkomende moeilijkheid dat we tramhaltes dan wel
ontdubbelen maar voorlopig de premetrostations als één node bezien, zoals
treinstations. Bestaat daar een goeie oplossing voor?

Ben