> Ve kterém regionu? Praha je v tomto zmapovaná dost - otázka je, zda ta
> data OsmAnd využívá, nebo zda bere jen nějaký zjednodušený subset.

v Brně

úplná klasika, jedu tady:
http://www.openstreetmap.org/way/92057304
navigace mě cpe sem:
http://www.openstreetmap.org/way/226073458

> Jak kde, to už je věštění z koule (a v datech bývá surface=*)

surface bývá uvedeno pro zajímavé MTB trasy, ale u silnic jsem to moc
nezaznamenal

jako věštění z koule bych to neviděl, kde jsem se v poslední době pohyboval,
tam je skutečně převážná většina silnic asfaltových a chodníků dlážděných,
císařských dlážděných silnic ubývá a komunistických asfaltových chodníků taky
(aktuálně např. překopaný chodník na ulici U Uranie v Praze)

> To snad ani nikdo nenavrhuje. Obec může v konkrétní ulici povolit
> protisměrný provoz kol, ale plošné povolení je medle scifi.

bohužel viděl jsem něco na téma, že jo ... ad 'sci-fi', známe to, čím větší
hloupost, tím větší to má šanci ...

(proti místní úpravě, kde to prostorové poměry dovolují, aby se řádně vyznačil
protisměrný pruh, samozřejmě nic nemám)

K.