> Het zou ook interessant zijn om een (simpele) polygoon te maken van NL
> plus ongeveer 15 km Belgie en Duitsland, en nld-deleted.osm daar van af te
> trekken. Dan weten we ook de gevolgen buiten NL. Hebben we een indruk van
> (grens) rivieren en wat we met de hand moeten doen. Weten we of het goed
> gaat met nodes bij de grens.

Ok, dit heb ik allemaal gedaan en de bestand heeft nu grensbieden van
onze buurlanden. Zoals je ziet eindigen de wegen netjes bij de grens.
Om het goed te zien moet je eigenlijk de grens polygonen ook tegelijk
laden.

Assen en Nuenen zitten er ook in, wegen ook netjes gekapt. De enige
"incomplete ways" zijn degene die buiten de simpele grens gaan.

http://kleptog.org/temp/nld-leftover.osm.gz (3MB)
http://people.vrijschrift.org/~ante/osm/nld-simplified6.osm
(gedetailleerde grens)
http://svn.openstreetmap.org/applications/utils/import/and_import/nld-groot.osm