Ante Wessels schreef:

> We kunnen kijken welke definities de overheid hanteert voor open standaarden
> en open source. Daar bij aansluiten kan goed zijn.

> Normen en waarden? Vormen, zou ik denken. Oude vormen. Staat het propageren
> van oude vormen ook op de OSM agenda?
>
> We moeten oppassen niet verstoft of kolderiek over te komen. Moderne
> organisaties gebruiken "Hare excellentie" niet. Zij spreken de minister bij
> de naam aan.

Zolang Edelachtbare nog gebruikelijk is in de rechtszaal zie ik geen
noodzaak de Trias politica in vorm te doorbreken door de wetgevende
macht met een andere 'bij de tijdse' vorm aan te spreken.

Aangezien niet Maria van der Hoeven verantwoordelijk is voor de
uitvoering van de door haar voorgangers genomen beslissingen maar 'de
Minister', is het aanschrijven op naam principieel fout. Het feit dat je
respect toont door tijd te besteden aan een schrijfsel en niet op z'n
Ali B. begint met "HeEeJ Maria!" mag duidelijk zijn, maar
beleefdheidsvormen verstoft of kolderiek noemen, vind ik belachelijk.

Ik zal UWEdele niet belemmeren de brief te versturen zoals u goed dunkt ;)

> Zie bijvoorbeeld brief Consumentenbond, mede namens Vrijschrift, en brief
> VOBID:
> http://www.europapoort.nl zoek op 4.3.92 ; documenten 41 en 42.

Ze zouden toch beter moeten weten denk je niet?

Stefan