Danny Maas wrote:
> Gisteren de installer gedownload. Ik kreeg echter een directory met
> daarin een uninstaller, een html-pagina-link, en de reeds genoemde
> kaarten. Ik had meer gehoopt op een programma dat mij de keuze geeft
> welke kaarten ik wil overpompen op m'n GPS.
> De kaarten gekopieerd naar Mapsource, en daar werden ze wel netjes
> gevonden. Kaarten installeren gaat zo dus ook goed.

Hahaha, rustig aan, je gaat te snel :-) Zoals ik in mijn eerste mail al
vermelde is dit slechts een eerste versie en ik heb nog een waslijst aan
wensen waaronder het apart kiezen en installeren van kaarten. Deze
versie kopieert de Nederlandse kaart op de harde schijf in een door jou
te kiezen directory en registreert deze onder MapSource. Punt, dat is
wat het doet. Het programmeren van nieuwe features kost veel tijd en ik
heb ook nog een prive leven dus het gaat allemaal niet zo snel als jij
(en ik ook!) zou willen.

Op dit moment ben ik aan het bedenken hoe ik het installeren van kaarten
onder MapSource verder wil aanpakken. Ik heb bewezen dat installeren kan
werken maar er zijn een aantal mogelijke oplossing trajecten voor de
uitgebreide features en ik moet kiezen welk traject ik ga bewandelen.
Het kan zijn dat de installer oplossing een tijdelijk iets is maar het
kan ook zijn dat de installer uitgebouwd gaat worden.

Wat ik uiteindelijk aan het doen ben is het creëren van een toolchain
voor het automatisch op grote schaal genereren en verspreiden van Garmin
kaarten. Nederland is hierin een goede test case vanwege de hoge
informatie dichtheid en de problemen die hierbij ontstaan. Zodra ik
tevreden ben met de tools en de kaart kwaliteit breid ik uit. We hebben
het het hier over maanden schat ik zo in, maar zodra een paar grote
problemen opgelost zijn (door o.a. anderen) kan het hard gaan.

> Wat me wel opviel, wat dat de kaarten aan de kustlijn een aparte vorm
> hadden (een driehoek), maar dat alleen de driehoeken met voor het
> overgrote deel zeewater konden worden gekozen, en niet de driehoeken met
> juist veel landmassa. Zo kan ik dus niet het voor mij dichtbije
> castricum op de GPS zien. Is dat een snijfout, of een indexfout in de
> TDB-file?

Dit heb ik nog niet eerder gezien ik zal er vanavond proberen naar te
kijken.

> Op de HTML-pagina kan ik netjes zoomen e.d., maar ik het niet duidelijk
> waar ik een kaart vandaan kan halen. Er gebeurt nl. weinig als ik dat
> selecteer.

Klopt, de HTML pagina is een onderdeel dat het verspreiden van de
kaarten moet faciliteren. Het selecteren van het gebied waarin je
geïnteresseerd bent is één ding en dat werkt al redelijk (je kunthet
aantal tiles dat voor dat gebied gedownload moeten worden rechts van de
kaart zien zodra je het gebied selecteert). Het downloaden van de
betreffende tiles en deze installeren op je GPS is een lastige tweede
waaraan gewerkt moet worden. Aangezien ik inschat dat het tweede deel
nog wel wat tijd gaat kosten heb ik eerst de installer voor MapSource de
deur uit gedaan, dat kostte tot nu toe veel minder inspanning dan de
website.

Dus, als je op dit moment alleen een kaart wilt downloaden ga dan
rechtstreeks naar de 'Download' sectie op mijn site.

> Verder ben ik er natuurlijk heel blij mee, en zal er zeker een stuk aan
> spenderen in de volgende podcast.

Over welke site heb je het? Ik ben benieuwd wat je gaat vertellen in de
podcast.