Samenvatting van de discussie van vorige week:

* landuse : residential = wijk
* locality = buurtschap zonder naamsaanduiding ter plaatse
* hamlet = dorp/buurtschap aangeduid zonder wit naambord blauwe letters (bij
post geen eigen plaats vermelding)
* village = dorp aangeduid met een blauw naambord witte letters maar
minder dan 10k inwoners
* town = dorp/stad met meer dan 10k inwoners maar kleiner dan 100k
* city = stad met meer dan 100k inwoners.

De volgende steden hebben meer dan 100k inwoners:
1  Amsterdam   Noord-Holland  743.600
  2  Rotterdam   Zuid-Holland  533.910
  3  Den Haag   Zuid-Holland  475.680
  4  Utrecht   Utrecht  258.520
  5  Eindhoven   Noord-Brabant  210.330
  6  Almere   Flevoland  183.270
  7  Tilburg   Noord-Brabant  183.000
  8  Groningen   Groningen  166.460
  9  Nijmegen   Gelderland  150.850
  10  Haarlem   Noord-Holland  147.640
  11  Arnhem   Gelderland  141.760
  12  Breda   Noord-Brabant  139.400
  13  Apeldoorn   Gelderland  136.030
  14  Enschede   Overijssel  131.500
  15  Amersfoort   Utrecht  128.680
  16  Zoetermeer   Zuid-Holland  119.500
  17  Dordrecht   Zuid-Holland  118.180
  18  Leiden   Zuid-Holland  116.880
  19  Maastricht   Limburg  115.140
  20  Zwolle   Overijssel  113.980
  21  's-Hertogenbosch   Noord-Brabant  102.900

en krijgen daarom de aanduiding city

Ik hoop dat iemand de tijd vindt om de volgende web-pagina bij te werken:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/NL:Map_Features#plaats

Ondertussen wil ik de provincie zuid-holland gaan bijwerken volgens
bovenstaande definitie.

Ik hoop dat anderen tijd vinden om andere provincies bij te werken

Ronald