Ronald wrote:

> Samenvatting van de discussie van vorige week:
[...]
> Ik hoop dat anderen tijd vinden om andere provincies bij te werken

De essentie van de discussie was, volgens mij, juist dat de 0-10k-100k
indeling een vertekend beeld geeft in Nederland. Net zoals je aangeeft,
hebben we dan maar 21 grootsteden over.

Een provincie als Zeeland, bijvoorbeeld, blijft dan verstoken van een
'city', terwijl ik Middelburg, Vlissingen en Goes daar wel onder zou
scharen.

Ik kan het wel aanmoedigen om de population=* tag te gebruiken bij
place=*. Dan kunnen we namelijk sorteren op inwonersaantal. Bij 2 labels
over elkaar valt er altijd 1 weg (collision avoidance), en dan kunnen we
de plaats met meer inwoners boven houden. In het geval van gemeenten met
meerdere kernen, de population=* wel per kern.

--
Lennard