On Fri, 29 May 2009, Eugene van der Pijll wrote:

> Boundary=town heeft als nadeel dat het verwarring oproept met
> "place=town", wat een specifiekere betekenis heeft (een plaats met
> tussen 10.000 en 100.000 inwoners).

En voor de grens van een gehucht is boundary=town raar.

> admin_level=X heeft als nadeel dat dat niet zegt dat deze grenzen met
> adressering te maken hebben. Op een gegeven moment moeten deze grenzen
> gebruikt gaan worden voor iets als de internationale Namefinder
> service, om adressen te zoeken.

Standaard zal toch in alle boundary=administrative gezocht worden? Dan
zouden we hoogstens waterschappen en deelgemeenten uit kunnen sluiten. Je
moet toch ook op land en provincie kunnen zoeken? Er zijn verschillende
woonplaatsen met dezelfde naam in Nederland, en het is gebruikelijk om dan
de provincie te vermelden.

> Slecht idee, want sommige waterschappen bevinden zich in 2 provincies.
> Het admin_level-systeem is hierarchisch opgebouwd; iedere grens die
> getagd is op niveau 2 ("Nederland") is tegelijk een 4-grens (provincie),
> en iedere provincie-grens is een gemeente-grens.

Toch is een waterschapsgrens een 'administrative boundary'. Moeten deze
tags sowieso niet alleen op relaties komen te staan? Dan speelt dit
probleem volgens mij minder of niet.

> Toepassingen die de afzonderlijke ways gebruiken raken in de war als we
> van dat principe afstappen.

Dit zegt me even niets...

     Christiaan