Eugene van der Pijll wrote:
> Blijkbaar niet... In Opera 9.25 (Linux) werken sommige sites wel
> (informationfreeway, bijv. en yournavigation) en andere niet
> (tile.openstreetmap.nl). Maar daar maak ik verder niet zo'n probleem
> van.

http://tile.openstreetmap.nl/ werkte tot eerder deze week ook niet goed
op IE7, maar daar is aan gewerkt. Wellicht dat je deze nu ook kunt zien
met je Opera.

> Dat is goed om te horen!

Leek me ook! :)

> Het probleem is dat zo'n internationale toepassing dan moet weten dat
> woonplaatsen in Nederland admin_level=10 krijgen, maar dat in land Y
> de admin_level=8-indeling gebruikt wordt...

We kunnen ook eens kijken naar wat ze in Duitsland om hebben gegooid:

7       gemeenten zoals wij ze in NL nu in OSM hebben, dus een gebied
        dat kan bestaan uit meerdere steden/dorpen
8       woonplaatsen
9       stadsdelen met (gedeeltelijk) zelfbestuur
10      stadsdelen zonder zelfbestuur
11      wijken

In de op dit moment standaard rendering van grenzen op niveau 2, 4, 8
komen dus de grenzen van de steden/dorpen in kaart, en niet de grens van
de eigenlijke gemeente. In ons geval zouden dan de woonplaatsgrenzen te
zien zijn, ipv gemeentegrenzen.

Het blijft uitermate lastig om de veelheid aan administratieve systemen
in de wereld in 1 tabel te vatten. :)

> Als in ieder land die gebieden getagt worden met "boundary=addressing"
> of wat dan ook, hoeft een applicatie maar 1 regel te weten.

Dat kan ook werken door een 2e relatie te maken, met boundary=addressing
en dezelfde members. Maar is een adressing-schema al ergens voorgesteld
of in gebruik?

> Als dat voor Belgie geen problemen veroorzaakt, dan zal het voor ons ook
> wel werken.

Kleine nuance: de provincies vallen wel compleet binnen een bepaald
gewest, dus de 4->6 hiërarchie is wel aanwezig. De gemeenschappen lopen
daar op sommige plekken niet gelijk mee op.

> Ok, ik ben niet helemaal overtuigd, maar ga je gang.
>
> Ik zal binnenkort een lijstje op de wiki zetten van gemeenten waarvan de
> gegevens al bekend zijn.

Mooi. We kunnen dus gaan bijhouden:

- Niet verwerkt
- Grenzen nagetekend van een gepubliceerd Woonplaatsbesluit
- Grenzen geïmporteerd van een origineel GIS-bestand van de gemeente/VROM

Ik stel voor om ook gegevens bij te houden van andere grensdetails,
zodat we ook weten welke stukken lands- en provinciegrens al van een
betere kwaliteit zijn dan vanuit Skywave's AND-import van vorig jaar.

--
Lennard