2010/2/1 Stefan de Konink <ste...@konink.de>:

> Ik neem aan dat als je alleen kruispunten opslaat in je route (of nog
> beter: alleen de borden) het volledig duidelijk moet zijn voor de routing
> engine hoe de route loopt.

Er kunnen meerdere wegen tussen twee punten zijn, en daar waar de
route een richting heeft kun je dat niet aangeven.

> Alles wat je opknipt wordt gedupliceerd, zonder enige update
> mogelijkheden. Als je een argument hebt dat mijn voorgaande ontkracht
> praten we verder.

Bijvoorbeeld het argument dat de route-relatie nu eenmaal gedefinieerd
is als een relatie tussen wegen (zie
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Routes). Is het opknippen van een
weg nu werkelijk zo'n zonde dat we dan maar anders moeten doen dan 1.
de rest van openstreetmap doet, 2. logisch is, 3. het gemakkelijkst is
voor renderers alleen maar om het te voorkomen?

--
André Engels, andreeng...@gmail.com