Hallo,

Ik ga het voorbeeld van Jeroen volgen. Ik zit met een kanjer van een
edit conflict in wording.

Om te beginnen moet ik nog vermelden dat ik zeer verheugd ben dat ik
meer en meer OSM-medewerkers vind, die actief fietsroutes,
-knooppunten en -netwerken bewerken.

Van de andere kant, maakt dat het afhalen, dan een dikke week bewerken
en dan trachten door te sturen een beetje lastiger.

Dus heb ik het volgende bedacht:

Ik maak een networkrelatie aan (die ik nooit zal uploaden naar de
server), kopieer daar al m'n zorgvuldig gesorteerde knooppunten
naartoe en dan doe ik een refresh van de eigenlijke networkrelatie,
wat een edit conflict zal veroorzaken. Dit conflict los ik dan op in
het voordeel van de versie op de server.

Dan selecteer ik alle leden van mijn versie en voeg deze bovenaan toe.
En dan moet ik enkel nog de dubbels verwijderen (JOSM zet die in het
rood, handig), script nog 's laten draaien en dan kan ik aan de upload
beginnen.
Ik zal dan nog ettelijke edit conflicts tegenkomen op de routes, maar
daar worstel ik me dan wel doorheen.

Ik ga dus één dezer dagen aankondigen dat ik een soort 'slotje' op die
networkrelatie wil zetten, gedurende een paar uur. De consequentie is
dan wel dat ik bij het oplossen van een eventueel edit conflict na die
paar uur van consolideren, geen rekening zal houden. M.a.w.: ik zal op
dat ogenblik het conflict oplossen in het voordeel van mijn versie van
de waarheid. (Iets wat ik zonder dat slotje op dit moment niet kan,
zonder werk van anderen te vertrappelen)

Verder heb ik gisterenavond iets gedaan dat waarschijnlijk nogal
controversieel is en wat ik vanochten heb verstuurd naar de server.
Aangezien er meerdere mensen actief aan het Arnhem...-network bezig
zijn, is het waarschijnlijk een bewuste keuze om de knooppunten in het
zuiden nog niet aan het eigenlijke network toe te voegen. Ik voelde
daar dan ook niet veel voor (ook al omdat ik het al groot en
onhandelbaar genoeg vind, maar dat maakt niet uit) om al die
knooppunten en hun verbindingen daar zelf aan toe te gaan voegen.

Van de andere kant heb ik wel de cohesie van een networkrelatie nodig
om vooruit te geraken. (Ik krijg de indruk dat hoe meer ik alles
automatiseer, hoe langzamer ik vooruit kom... maar dat terzijde)

Dus heb ik 2 tijdelijke networkrelaties aangemaakt. Het is de
bedoeling dat als punten en routes worden overgezet naar het
Arnhem-network, dat ze dan hier uit worden weggehaald. Het maakt
echter niet uit, of dat gebeurt, of niet. Ik kan heel gemakkelijk alle
leden van het Arnhem-network (en andere) selecteren en ze dan zelf uit
dat tijdelijke network halen. Nog maar even vermelden, dat het dus
zeker niet de bedoeling is, dat deze networkrelaties blijven bestaan.

In ieder geval is alles wat ik doe, gedaan met de bedoeling om het
project vooruit te helpen en zo weinig mogelijk de rest van de
medewerkers te storen tijdens m'n bezigheden. Hopelijk ziet iedereen
in wat voor kronkels dat ik m'n hersens moet draaien om dat gedaan te
krijgen en hopelijk word de moeite die ik me getroost geapprecieerd.

mvg,

Jo