On 2013-05-29 11:21, Gertjan Idema wrote:
Mijn werk aan de import van BAG data staat inderdaad op een wat lager
pitje. Dat komt deels door minder tijd en ook doordat ik me de laatste
tijd wat minder goed kan concentreren.

Het gemis aan adresgegevens in OSM duikt wel steeds vaker op in discussies.
 Misschien moeten we toch eens overwegen om eenmalig een import van
adressen uit de BAG (panden is een ander v verhaal) uit te voeren en
tijdelijk voor lief te nemen dat er soms dubbele adressen in de
database staan.
 Daarna kunnen we scripts gebruiken om dubbelen en andere
onvolkomenheden op te sporen en te corrigeren. En ook om nieuwe
adressen (en panden) toe te voegen.

Ik ben niet direkt een tegenstander van een automatische import (het geeft natuurlijk lekker snel resultaat) maar ik ben er wel voorstander van om het goed te doen. En daarmee bedoel ik dus de bestaande gebouwen opdelen in de afzonderlijke gebouwen en de huisnummers in de area van het gebouw te zetten i.p.v. afzonderlijke nodes met huisnummers neer te zetten.
Vergelijk waar ik in mijn woonplaats mee bezig ben:
<http://www.openstreetmap.org/?lat=51.318867&lon=5.995507&zoom=18&layers=M>

Is het mogelijk iets te maken voor mijn gemeente (OSM file of wat dan ook) waar ik min of meer de data van kan "overtrekken"? Veel anders dan hoe ik het nu doe (met huisnummers die ik opschrijf als ik er langs loop) kan het niet zijn. Het scheelt me tenminste wel de tijd die ik moet besteden aan alle huisnummers langslopen.

Maarten