> Op 4 jun. 2016, om 14:10 heeft Freek Dijkstra <fr...@macfreek.nl> het
> volgende geschreven:
>
> Het busstation bij Amsterdam Amstel is verplaatst, en zal later nogmaals
> verplaatst worden (zie https://www.amsterdam.nl/amstelstation
> <https://www.amsterdam.nl/amstelstation>).
>
> Er lopen busroutes over dit terrein, en die wil ik graag ook
> verplaatsen. Wat is de beste manier om routes te bewerken? Ik gebruik
> eigenlijk alleen de online editor op osm.org <http://osm.org/>, maar die
> interface is niet
> helemaal geschikt.

Hoi Freek,

Lees vooral ook deze OV-discussies op het forum (dat trouwens aanmerkelijk
vaker wordt bezocht/gelezen dan deze list):

http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=53844
<http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=53844>

http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=54271
<http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=54271>

http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=27742
<http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=27742>

http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=34039
<http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=34039>

Om te voorkomen dat je het werk dat anderen al hebben gedaan (of gepland hebben
te gaan doen) weer gaat wijzigen of ongedaan maakt.
En ik zou zeker op het aanbod van Polyglot ingaan, want de iD editor die je
waarschijnlijk gebruikt is voor deze zaken tamelijk ongeschikt.

Marc.

PS. Ik weet niet of je helemaal nieuw bent, zoja, kijk dan in de helpwiki voor
nieuwe mappers:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Welkom_op_OSM
<http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Welkom_op_OSM>