Visst kan man lägga in det som en nod om man vill, men jag ser ingen
anledning att föredra det framför yta, som du ju själva påpekar. Ett slutet
kvarter i innerstaden är det ju dock inte svårt att lista ut vad det
innefattar. Kan vara svårare om man får tag på kvartersnamn utanför
innerstaden, där de inte lika ofta står skyltade. Ett reellt problem är att
place= i en yta inte renderar namnet, men det är ett problem för renderaren
snarare än för mapparen.

Jag förstår fortfarande inte varför man ska mappa flera ytor med samma
täckning och samma betydelse. Ett kvarter är en residential-yta, även om
den kanske är mer avgränsat än en hel ort eller ett bostadsområde. Men hur
man bestämmer sig för att avgränsa residentialytorna är ändå klart
godtyckligt om man inte får utgå ifrån en place-avgränsning.

/Andreas