Det viktiga i frågan är att man inte ska mappa baserat på vad som är "lätt"
eller vad som ser bra ut på kartan, utan efter hur verkligheten är. En
annan grundregel är en tagg per objekt. Man ska alltså inte tagga en skola
flera gånger för att få med en yta om man inte kan reda ut skolans
utbredning i ett område med flera. Då blir det bra med en nod per skola,
fram till man har möjlighet att ta reda på varje skolas utformning.

MVH Andreas