Bună ziua tuturor,

Îmi permit să răspund punctual observaţiilor de mai jos:

"Avem copilaşi care în clasa a II-a au mobil cu abonament.
Mobilul ca mobilul, că nu poate taică-su dacă nu-i aude vocea, dar la
ce i-o trebui unui mucos de copil, care de-abia buchiseşte primele litere
din alfabet?",
se întreabă retoric Diana R., învăţătoare din Bucureşti

- E interesant cum gindeste to'arasa invatatoare (despre care nu se
spune daca e mucoasa sau nu; da' cum scoala ne invata, numa' lucruri
bune-n viata, m-as astepta ca igiena nazala sa fie copiata de elevi de
la cei ce le servesc de model). Daca mobilu' era fara abonament era
mai ok? Si-apoi tatal care tinjeste dupa vocea pruncului cum a fi sa o
auda daca nu dindu-i acestuia un mobil? Sa-l inregistreze pe
reportofon si sa ruleze caseta din cind in cind?

In orice caz, in opinia mea, un telefon mobil poate prinde bine mai
ales in orasele mari, unde te mai poti rataci, stai mult pe drumul
dintre scoala si casa, mai ai norocu' unei greve spontane pe la RATB,
sau a cine stie carui incident pe traseu, s.a.m.d.

„Tovarăşa învăţătoare” o fi, ce-i drept, uşor limitată, dar îmi permit să cred că problema e greşit pusă. Rău nu este că un copil are în buzunar un telefon mobil cu care poate lua legătura cu părintele (sau cu oricine altcineva), ci faptul că elevii dau dovadă de nesimţire în a-şi lăsa telefoanele să sune în timpul orelor. Mai grav este că mulţi părinţi, în loc să limiteze avântul preţioaselor odrasle, îi încurajează în această atitudine de frondă cu orice preţ, care urmăreşte să transforme cursul în cel mult o ... „cafenea”.

"[...] Aproape fiecare clasă are câte 2-3 copii hiperkinetici".

- Si-o sa fie din ce in ce mai multi. Scoala romaneasca nu face decit
sa copieze modelu' vestic. Iar acilea copiii care nu se muleaza pe
tiparu' de docilitate impus de scoala, sunt declarati hiper-activi,
fara putere de concentrare, si mai stie frasu' cum, si-s trecuti pe
tratament cu calmante si tot felu' de alte droguri care-i reduce la
tacere (si stadiu' de cvasi-leguma). O alta mare victorie a
institutiei numita scoala in lupta impotriva energiei naturale a
copiilor.

Cu riscul să par demodat, mie şcoala mi se pare o instituţie în care elevul, hiperkinetic sau nu, se duce să asculte şi să primească niscai informaţie de la profesor, nu să bată mingea în clasă sau să arunce avione de hârtie colegilor...

Mi-aş mai pune întrebarea ce se întâmplă cu ceilalţi copii, cei care nu suferă de hiper-kinezie ;-) şi care, totuşi, chiar vor să asculte liniştiţi informaţia care li se oferă... Pe ei şi pe părinţii lor îi întreabă cineva ce părere au sau, de dragul democraţiei, ca să nu „stresăm” câţiva „domni Goe”, transformăm întreg cursul într-un circ ?

«grădiniţă particulară oferim: jocuri video, calculator, televizor,
play-station, dvd-player etc.», de parcă ar fi un anunţ dintr-o
revistă de IT".

- Or fi magazinele de electronice cu vinzari mai reduse -- iaca, au
gasit o modalitate eleganta de a-si completa veniturile :-)...

Sunt IT-ist de meserie şinu sunt de om care îşi ţine copilul departe de tot ce înseamnă electronică. Totuşi, nu pot să nu observ ce efect au desenele animate de tip Jetix asupra fiicei mele de 7 ani: un limbaj artificial, preţios, violenţă, clişee de gândire... Jalnic !

[..] şi, de-o vreme, de când aproape în
fiecare
şcoală au montat automate de cafea, foarte mulţi beau din licoarea
neagră.

- Parca-mi aduc vag aminte de o disputa intre (o parte din) parinti si
administratorii de scoli de prin Ontario (Canada) pe tema elimiarii
automatelor de Coca-Cola si Pepsi-Cola (si alti generatori de "junk
food") din scoli. Parintii au pierdut, asa ca automatele troneaza si
acum pe culoarele scolilor. In acelasi timp, se cheltuie din ce in ce
mai multi bani publici pentru diverse programe de combatere a
obezitatii...

Scuze, a pune automate de cafea pe culoarele unei şcoli, la îndemâna elevilor nu e legal interzis, dar, pe româneşte, înseamnă „să o cauţi cu lumânarea”. Bineînţeles, cine nu vrea, să nu cumpere... Dar de ce să nu punem şi automate de ţigări, prezervative şi, dacă de poate, şi distribuitoare de seringi cu droguri uşoare... ?

Cred că, dacă se doreşte, se poate găsi o formulă prin care să amplasezi automatul de cafea în cancelarie - de exemplu... Asta cu excepţia cazului în care directorul şcolii nu e „bun prieten” cu proprietarul automatelor şi nu este îngrijorat de faptul că accesul exclusiv al corpului profesoral la păhăruţele cu cafea ar putea limita drastic vânzările... ;-)

Numai bine,
Răzvan

Pentru a renunta la abonament trimiteti un mail catre [EMAIL PROTECTED]
incluzind in corpul mesajului: "unsubscribe tic-lobby <adresa_email>".
Pagina web a listei se afla la http://beta.agora.ro/agora-bin/lwgate/TIC-LOBBY/
Arhiva se afla la http://beta.agora.ro/agora-bin/lwgate/tic-lobby/archives/

Raspunde prin e-mail lui