Imi pare ca principala diferenta dintre noi este ca tu pleci de la
premiza ca oamenii sunt predispusi sa piarda vremea si sa nu faca
nimic, in timp ce eu cred ca oamenii sunt "programati" sa invete si sa
investeasca efort si resurse in ceea ce ii intereseaza. Premizele
astea diferite ne fac sa ajungem la concluzii diferite. That's all!

Nu pot decit sa sper ca fiecare dintre noi sa ajunga sa traiasca in
lumea pe care si-o alege. :-)

A.M.

On 5/30/07, Marcel-Titus MARGINEAN <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

--- Augustin Moga <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> aplicarea ei. Cheia este
> in a ajunge elevii la aceasta concluzie, si nu in a
> institui o regula
> venita din exterior. In cazul in care elevii nu
> ajung la concluzia ca
> o astfel de regula e necesara, atunci as tinde sa
> cred ca problema
> este altundeva, si anume in interesul scazut pe care
> il genereaza
> orele in timpul carora suna celularele-ntr-o
> veselie.

Prietenul care-l suna pe mobil vrea sa planuiasca ce
gagici mai agata deseara la discoteca iar profu.
vorbeste despre muntii Moldovei. Unde o sa fie
interesul adolescentului care fiind homeschooled pana
atunci nu are capacitatea sa se concentreze mai mult
de 5 minute la orice altceva decat TV sau gameboy ?

Mai Titi draga, revino-ti la realitate.

> Si s-ar putea sa devina asa ceva in
> momentul in care
> copilul nu este obligat sa stea intr-o clasa sau
> alta.

Da, la bar cu o sticla de bere in fata sau la
discoteca cu mana pe pulpele colegei de "banka" este
mai interesant. Sunt perfect de acord ca este mai
palpitant decat ecuatia miscarii lineare uniform
accelerate.

> Daca prezenta elevului intr-o clasa este generata in
> mod exclusiv de
> interesul acestuia vizavi de informatia vehiculata
> acolo,

10% or sa fie in clasa, restul pe bulevard. OK.
Ajung la 18 ani si trebuie sa castige o paine, ce faci
cu ei ?

Esti comunist sa-i fortezi pe cei 10% sa-i tina in
spate pe 90% unskilled pana scarbiti nu or sa mai
munceasca nici ei si o sa ai toata societatea
colapsand cum s-a intamplat in vremurile de trista
amintire ?

Sau esti libertarian sa-i lasi sa moara de foame pe
strada, fara sa le dai o coaja de paine, acces la un
doctor sau nici macar o gura de apa ca si fantinile
sunt platite dupa ce ai distrus tot ce este serviciu
public. Dupa ce mor, aduni cadavrele sa faci sapun ?

> tinde sa cred ca cei pasionati de mingi sau avioane
> de hirtie se vor
> afla in mod necesar in alte clase decit cei
> pasionati de matrici sau
> Ion Creanga. Ar fi, cum ar veni, un fel de selectie
> naturala.

Da vor fi altundeva. Numai ca or sa ajunga la 18 ani
fara sa stie sa scrie, citeasca sau sa adune 2 cu 3.
Ce societate e aia ?

> - Probabil ca ar asculta netulburati daca s-ar
> aplica principiu' "cin' se-aseamana, se-aduna".

Corect, un mic procent or sa ajunga departe.

Dar ce te faci cu majoritatea care bate mingea pe
bulevard, propteste peretii barului sau ai discotecii
?