On Fri, 23 Nov 2007 13:35:44 +0200, Răzvan Sandu wrote:

> [...] Cu alte cuvinte, în loc să se explice filozofia şi modul
> general de funcţionare al unui sistem tip Unix, se încearcă
> stabilirea unui paralelism exact între cele două sisteme,
> „traducerea” comenzilor şi click-urilor de mouse dintr-un SO în
> altul. Mai întotdeauna, printr-o interfaţa grafică cât mai facilă şi
> printr-un utilitar specific nu-ştiu-cărei distribuţii, nu prin linie
> de comandă.

Depinde de scop.

Ca utilizator, eu privesc caclulatorul ca pe o sculă. Mă interesează
să aflu pe ce butoane trebuie să apăs și de ce manete sau mânere trebuie
trag pentru ca sistemul să mă ajute în treaba pentru care-l am lângă
mine. În acest sens linia de comandă nu mă interesează, în schimb mă
interesează răspunsuri la întrebări de genul „care-i „word”-ul
aici ?” (nu mă refer la mine :)

În regim de administrare sau hobby este altă discuție, dar succesul
Microsoft nu se bazează pe succesul în rândul hobbyștilor, ci al
utilizatorilor de _aplicații_. Ce folos dacă OS/2 era un sistem care
depășea Windows-ul de departe la vremea aceea, dacă nu existau
aplicații pentru el (nu comentez acum din vina cui).

Revenind, dacă articolele nu se adresează direct utilizatorilor cu
chestii de gen „aveți de scris ceva ? clic pe aia; aveți de calculat
ceva ? clic pe ailaltă; vă interesează doar internetul ? nimic mai
simplu, clic acolo”, nu o să se întâmple nimic deosebit față de până
acum. Ce treabă am eu să-mi încarc meoria cu sintaxe de linie de
comandă ?

> Doi, fiindcă un sistem tip Unix este o lume infinit mai complexă, mai
> „relaxată” mental şi mai bogată - un asemenea sistem este capabil de
> lucruri la care o maşină Windows nici nu visează...

Repet, pe mine ca utilizator mă interesează capabilitățile
aplicațiilor, nu ale sistemului. Or conta și alea, dar nu asta mă
freacă cel mai tare. Compania Autodesk produce printre altele o sculă
de grafică video, care în funcție de configurație și capabilități costă
500000 USD sau mai mult. Tot ansamblul rulează pe Red Hat Linux, dar pe
un producător de la Hollywood care dă bani pe așa ceva îl interesează ce
poate să producă în meseria lui cu respectivul sistem și ce profit
poate obține, nu ce de ce este în stare varianta aia de Linux, sau cum
sunt legate ariile de discuri în rackul lui.

Cristi