O completare: văd că Mircea iubeşte Ubuntu (nu-s împotrivă, şi mie-mi place, deşi nu-s de acord cu ideea de includere a software-ului neliber precompilat). Celor interesaţi le semnalez faptul că şi Fedora are, de la versiunea 7 încoace, imagini Live foarte asemănătoare cu Ubuntu (http://fedoraproject.org/get-fedora).

In Kiwi am ales sa pun si mai mult soft proprietar sau care suporta formate inchise (flash, mp3). Nu din cauza ca nu sunt de acord cu ideea de free software, din contra, pe Stallman il admir cel mai mult din peisajul FOSS.

Dar nu vreau nici sa obstructionez raspandirea softului liber prin impunerea unor bariere artificiale care nu pot fi intelese de cineva care nu e in tema sau pur si simplu nu i-ar pasa. Ar fi si ipocrizie: eu am mp3-uri netransformate in ogg pe disk, folosesc flash pe net si si skype cateodata.

As prefera ogg si svg si SIP+jabber intr-o lume ideala dar pana aceea nu exista, alternativele sunt (pentru incepatori carora nu le pasa de ideologie sau de diferenta intre soft si hard, si pentru care internetul e un program care il pornesti cu un e mic albastru):
 * un sistem de operare inchis si proprietar 100%
* un sistem deschis unde cei interesati pot sa il inteleaga si care e mult mai interoperabil cu restul sistemelor dar cu anumite elemente inca inchise si pe care trecerea se poate face gradat spre libertate din ce in ce mai mare

Cat timp nu uitam care e scopul final, facutul de compromisuri ajuta.
Dovada e ca redhat si celelate distributii de dinainte de ubuntu nu au combinat in mod optim softul proprietar cu cel liber si nu au pus accentul pe utilizator, iar ubuntu a reusit sa adune in jur de 10 milioane de useri in 3 ani. Era FOSS mai avansat daca nu era ubuntu si ramanea linuxul folosit doar de avansati care impuneau restrictii de neinteles pentru cineva care nu e in tema?

A pune doar soft liber inseamna a exclude din start laptopurile (care deja se vand mai multe pe an decat desktopuri) pt ca aproape toate au ba un wireless ba o placa video care merge doar cu soft proprietar. Si asa, mai toti care au laptop trebuie sa mai ajusteze unele lucuri pana merge ok linuxul.

Lumea ideala cu toate datele si protocoalele standarde deschise nu poate fi realizata daca utilizatorii raman doar cei care inteleg si sunt de acord cu ideologia si motivatiile din spate. Trebuie o masa critica de utilizatori linux pentru a putea influenta vendorii (vezi dell ideastorm care a dus la preinstalari ubuntu au recentele specificatii pt placi publicate de AMD).

Jani