Arkadaşlar merhaba,

Kadim sessizliği tekrar bozma cüretinde bulunuyorum, lakin bildiğiniz
üzere LibreOffice 4.3 sürümü son sürat geliştirilmeye devam ediyor ve
önümüzdeki ay sonunda yayımlanacak.
https://wiki.documentfoundation.org/ReleasePlan/4.3

Bu sürümdeki yenilikleri şuradan görebiliriz:
https://wiki.documentfoundation.org/ReleaseNotes/4.3

Arayüz çevirilerini yetiştirmemiz için ise 14 Temmuz'a kadar bir
süremiz var. Yine %100'lük bir başarım yakalamak bize yakışan şeydir
diyorum.

Şu anda arayüzde 7.144, yarım içeriğinde ise 16.613 kelime çevrilmeyi bekliyor.

İyi haber ise şu; Uzun zamandır pasif olan amma_gamma çeviri önerimi
tejkrardan aktif. Çeviri yaptığınız satırın altında benzer çevirilerin
önermeleri mevcut. Hem string hem de çeviriyi gösteriyor, üzerine
fareyi tuttuğunuzda ise % uyumu gösteriyor.

Geri gelişine çok sevindim. Çeviriyi gerçekten çok kolaylaştıran bir
araç ama lütfen dikkatli kullanalım.

Önerileri kullanırken dikat edilmesi gereken şey uyum %100 değilse,
değişik kısımlara göre çeviriyi düzeltmeyi unutmayın.

Bunun dışında izleyeceğimiz yöntem aynı:

- Doğrudan çeviri göndermek yerine ÖNERME yapıyoruz
- Güncel Türkçe kullanımına özen gösteriyoruz.
- Çevrimdışı çeviri yapmıyoruz
- Hakim olmadığımız terimleri bitsin diye sözlük karşılığı ile
doğrudan çevirmiyoruz
- Yorum hanesini etkin kullanıyoruz, yazılı yorumlara dikkat ediyoruz
- Özgün stringde bir hata(dil, yazım hatası veya teknik) varsa yorum
bölümüne TOMBALAK yazıyoruz.
- Noktalama işaretlerine dikkat ediyoruz. Noktalardan sonraki
boşlukları unutmayalım!
- VE şuradakiler
https://wiki.documentfoundation.org/Language/Pootle/%C4%B0pu%C3%A7lar%C4%B1_ve_tavsiyeler/tr

Pootle'a girmeyip de yolunu unutanlar için:
https://translations.documentfoundation.org/
Eskimiş rehber: https://wiki.documentfoundation.org/Language/Pootle/tr

Hayırlı Ramazanlar ve çeviriler diliyorum. Artık LO'ya katkı verme
orucunu da bitirelim ;)

Selamlar, saygılar
Zeki