> El que va matar Netscape fou el Frontpage, que va començar a generar
> pàgines MS-html no compatibles amb res més que no fos l'i-explorer.

Els primers en introduir tags propietaris a l'HTML, que només funcionaven
amb el seu navegador i que no complien es estàndards, van ser justament la
gent de Netscape. A més, el Netscape en aquella època era un producte
comercial.

IMHO, tres van ser els factos de la caiguda de Netscape:

a) Van llençar un producte, Netscape Communicator 4.0, que era un nyap. Lent
i pessat. Van trigar força temps en corregir tots els problemes; Microsoft
va aconseguir superar-los amb l'IE 4.0, que era força superior.

b) Netscape va apostar pel navegador com substitut del sistema operatiu i va
dedicar moltíssims recursos, que mai es van veure reflectits en forma de
productes.

c) La línia de servidors de Netscape va ser un complet fracàs, doncs la
majoria de productes no eren operatius i tenien serioses limitacions. A més,
el servei tècnic que donava era dels pitjors de la indústria.

Evidentment també hi va haver d'altres factors, com la disponibilitat de
Windows 98 amb IE 4.0... o el final de l'època d'or de les .COM (Netscape
era una .COM: moltíssima capitalització per vendre fum). La combinació de
tot això va ser qui va marcar la fi de Netscape.

> Novell va procurar mantenir el seu negoci millorant les seves eines,
> però, oops, es va trobar que el Win95 estava específicament dissenyat
> perquè Novell no pogués funcionar amb ell.

La competència de Novell no era Windows 95, sinó Windows NT.

La decadència de Novell va venir per no saber adaptar-se a les tendències
del mercat...

> [...]
> l'OS2, i MS va arribar a un acord amb IBM per desenvolupar-la plegats.
> Quan arribava l'hora de la sortida del sistema, MS semblava que no havia
> fet els deures que li pertocaven. Llavors IBM va investigar i va
> descobrir que MS els havia estat mentint, i mentre deia que estava
> desenvolupant la seva part de OS/2, en veritat estava desenvolupant
> Windows 95.
>
> IBM no va tenir prou temps per sortir al mercat amb una eina
> competitiva, i l'OS/2 Warp va ser un nyap perquè van haver de fer en 3
> mesos la feina que MS no havia fet mentre havia estat 2 anys

Buf... aquesta interpretació de la història de l'OS/2 em sembla bastant
allunyada de la realitat i amb dades que no es corresponen a la realitat (i
jo la coneixo de primera ma, doncs vaig estar força involucrat). Ara no tinc
temps; després us dic alguna cosa sobre això.

> A WP li va passar el mateix. De cop es va trobar amb una interfície que
> no coneixia, i amb un producte (el Word) que havia estat desenvolupat en
> paral·lel amb Windows 3. El producte que va haver de treure era el que
> podien.

En aquí no hi estic d'acord. Jo en aquella època utilitzava WordPerfect
força sovint per escriure informes... WordPerfect era un producte molt
complicat d'utilitzar: jo mai vaig saber com fer un peu de pàgina sense
abans mirar la documentació... i calia imprimir el document per verificar
que realment ho havies fet. Quan va sortir el Word 2.0 i, molt especialment,
el Word 5.0 i 5.5, la situació era força diferent: tot anava amb menús,
d'una forma molt fàcil i ho podies veure per pantalla.

WordPerfect va fallar en adaptar-se als entorns a base de menús. El primer
intent va ser WordPerfect 5.1, que era un simple pegat: menús pull-down i
suport de ratolí... però després el WordPerfect 6.0 va ser un fracàs per la
poca qualitat del producte.

Quan WordPerfect va aconseguir migrar a un entorn equivalent als de la
competència, ja havia perdut la competició.

És a dir, WP va perdre quan encara estava en DOS i no a la migració amb
Windows.