Bon dia, Hi ha un tema que ja vaig tractar la setmana passada amb Jaume. Es
tracta de paraules com *bisturí*, que ens va eixir en castellà en plurarl,
*bisturíes,* que el programa no va traduir, i és perquè remet a *abismo*,
model que només accepta el plural acabat en *-s, bisturís*. Aleshores,
Jaume em va dir que tant *bisturí *com *esquí, frenesí... *han de remetre a
*club*, substantiu masculí, que fa *clubs *i *clubes*.

També tenim com a paradigma "*maniquí*" que és un substantiu masculí i
femení que
​també ​
fa plural en *-ís* i *-íes*.

Penseu, però, que també caldrà tenir un paradigma
​per las adjectius
, masculí i femení, al qual pugue
​m assignar
els gentilicis, com ara *marroquí, ceutí, israelí, pakistaní*
*​, **yemení**, tu​necí*
*.*.. que tenen doble terminació en plural *-ís* i -*íes*
*​* i són masculí i femení?​

Gràcies

Donís Seguí