Pak Taufan....kalau Pak Taufan seoarang muslim (Islam)
dibawah ini ada hadis Nabi yang mengisahkan tentang perempuan
tapi intinya disini yang ingin saya perlihatkan, adanya hadis mengenai
seorang perempuan yang sedang mengandung anaknya.
Insya Allah setelah membaca Hadis yang di bawah ini, hati Pak Taufan menjadi
lebih tenang
& bisa memberikan kekuatan pada Istri untuk tabah mengadapi cobaan ini.
Dengan kemajuan tekhnologi sekarang ini, usahakanlah pengobatan anak dalam
rahim istri
Bapak tsb. Karena pada dasarnya kita di ajarkan untuk berusaha & berdoa.

18 Hadis Nabi, Mengenai Wanita :

1. Doa perempuan lebih makbul daripada lelaki karena sifat
penyayang yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada
Rasulullah akan hal tersebut, jawab baginda, 'Ibu lebih penyayang
dari pada bapak dan doa orang yan gpenyayang tidak akan sia-sia".

===> Pak Taufan mintalah istri anda memanjatkan doa pada Allah, Insya Allah
akan dikabulkan

2. Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya,
maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah mencatatkan baginya
setiap hari dengan 1000 kebajikan dan menghapuskan darinya 1000 kejahatan

===> Pak Taufan berbahagialah anda, karna istri anda setiap harinya
mendapatkan
pahala yang begitu besar dari Allah. Kalau kita kaji dari Ilmu agama, kita
tidak berhak
menentukan usia manusia. Walaupun dengan kemajuan tekhnologi kita dapat
mengetahui kemungkinan apa yang bakal terjadi dengan anak tersebut kelak,
tapi sekali lagi tidak ada kata kemungkinan untuk usia seorang anak manusia,
jadi biarkanlah dia hidup seperti yang telah digariskan oleh Allah S.W.T
        Karena jikalau Allah menghendaki dia hidup, biarkanlah dia hidup
dengan segala kelebihan dan kekurangannya , tinggal bagaimana kita
mengusahakan untuk
mengurangi kekurangannya tersebut (tak terkecuali kesehatannya).  Karena
segala sesuatu
yang dikehendaki oleh Allah, pastilah ada hikmahnya dan yang paling utama
Allah tidak akan
pernah menguji kita melebihi batas kemampuan kita.
Jadi kalau bisa ...Pak Taufan tolonglah bayinya jangan digugurkan.
        Kita juga sudah sama2 mengetahui bagaimana proses pengguguran
tersebut, dan yang
paling penting bagaimana nantinya pertanggungjawaban bapak berdua istri di
hadapan Allah
kelak, karena telah diberikan berkah untuk melahirkan & mendidik anak malah
berniat
akan menggugurkannya (membunuh), walaupun dengan alasan apapun.
Jadi tolong bapak pikirkan sekali lagi, karena panjang pendeknya usia
manusia tidak ada
seorangpun yang mengetahuinya. Marilah kita memanjatkan doa, dengan
kebesaran Allah anak tersebut, kelak lahir dengan tiada kekurangan sesuatu
apapun, dan seandainya nanti dia lahir dalam
keadaan sakit (tidak sehat seperti bayi lainnya) hadapilah dengan sabar &
tawakal, Insya Allah
bapak berdua akan mendapatkan pahala sebagaimana yang telah dijanjikan oleh
Allah S.W.T

Kalau ada kata2 saya yang kurang berkanan dihati Bapak, mohon dimaafkan

Wassalam
Neneng

3. Apabila seseorang perempuan mulai sakit hendak bersalin, maka Allah
mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah.

4. Apabila seseorang perempuan melahirkan anak, keluarlah dia dari
dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkan.

5. Apabila telah lahir anak lalu disusui, maka bagi ibu itu setiap satu
tegukan
daripada susunya diberi satu kebajikan.

6. Apabila semalaman ibu tidak tidur dan memelihara anaknya yang sakit, maka
Allah memberinya pahala seperti memerdekakan 70 hamba dengan ikhlas
untuk membela agama Allah

7. Barangsiapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama
orang yang senantiasa menagis karena takutkan Allah dan orang yang takutkan
allah, akan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya.

8. Barangsiapa membawa hadiah, (barang makanan dari pasar ke rumah lalu
diberikan kepada keluarganya, maka pahalanya seperti bersedekah) Hendaklah
mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka barangsiapa yang
menyukakan anak perempuannya, seolah-olah dia memerdekakan anak Nabi Ismail.

9. Tiap perempuan yang menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah
memasukkan di ke dalam syurga lebih dahulu daripada suaminya (10.000 tahun)

10. Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa bulan Ramadhan,
memelihara
kehormatannya serta taat akan suaminya, masuklah dia dari pintu syurga mana
sahaja
yang dia kehendaki.

11. Wanita yang solehah (baik) itu, lebih baik daripada 1000 lelaki yang
sholeh

12. Aisyah berkata, "Aku bertanya kepada Rasulullah, siapakah yang lebih
besar haknya
terhadap perempuan? Jawab Rasulullah, "Suaminya". "Siapa pula yang berhak
terhadap
lelaki?". Jawab Rasulullah, "Ibunya".

13. Apabila memanggil akan engkau, dua orang ibu bapakmu, maka jawablah
dahulu
panggilan ibumu.

14. Wanita yang taat akan suaminya, semua ikan2 di laut, burung di udara,
malaikat di langit,
matahari & bulan semua beristighfar baginya, selama mana dia taat kepada
suamninya serta
menjaga sholat & puasanya.

15. Syurga itu di bawah telapak kaki ibu.

16. Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya, akan tinggal bersama aku (Nabi
S.A.W)
di dalam syurga.

17. Barangsiapa yang mempunyai tiga anak perempuan, atau tiga saudara
perempuan
atau dua naka perempuan atau dua saudara perempuan lalu dia bersikap ihsan
dalam
pergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan penuh rasa takwa serta
bertanggungjawab, maka baginya syurga.

18. Barangsiapa yang diuji dengan sesuatu daripada anak2 perempuan, lalu dia
berbuat baik
pada mereka, maka mereka akan jadi penghalang baginya daripada api neraka.