Zdravím,

koukám že TomSuch taktéž četl direktivu 1/76 ;) . Ještě štěstí, že
alespoň někdo čte interní poštu. Vnímám to tak, že by bylo dobré toto
VYřešit (neplést s řešit).

K věci:

osobně se mi zdá nejrozumnější jít cestou perzekuce formou banu (vymazat
kartu na brmdooru např. na týden, při opakování na 2, napotřetí za tři
měsíce? pápá a nová žádost o členství na meetupu ). Pohnutkou je mi to,
že když tam někdo udělá mrdník, tak znemožní práci lidem, kteří si to
nezavinili. Banem se znemožní práce tomu, kdo si tak zavinil a zároveň
se umožní práce těm, kteří bordel neučinili. Viděl jsem to na fóru kde
to fungovalo velmi dobře (byla nutnost aby moderátoři/administrátoři
byli nesmlouvaví, pak to bylo velmi šikovné a nikdo si nedovolil prasit
a zároveň se sám kontroloval, jestli neprasí)

Vím, že pravidla jsou dobrý sluha, ale zlý pán. Ovšem pokud vím,
existuje proto v brmlabu asi jediné pravidlo a to takové, že by v brmu
člověk neměl dělat nic, co by brmlab ohrozilo. Když se na to podívám
trochu retrospektivně - osobně jsem se kvůli mj. "random ničení" vzdal
reprapu, aktuálně probíráme ztrátu velmi schopného člena, nejsem si
jistý jestli tam někdo neudělal konečné řešení rybiček (prozměnu
paradoxně absencí plynu) a kdybych měl o píď lepší paměť asi by ten
seznam byl daleko delší.  Pointa je jasná - nezodpovědnost, mrdník a
posery porušují jediné pravidlo brmlabu, které znám - ohrožují brmlab a
ničí brmlab.

Kamery nevidím jako řešení a to ze dvou důvodů - sice nalezneme
pachatele, ale co nám to pomůže, pokud bude vpohodě to udělat znovu.
Zároveň stejně předpokládají, že pachatel svého chování zanechá pod
představou, že bude přistižen. Druhý důvod vnímám daleko citelněji -
osobně vnímám sledování jako druh perzekuce. Připadám si perzekuován, že
jedu po dálnici, připadám si perzekuován, že vstupuji do knihovny,
připadám si perzekuován že jedu metrem. Nerad bych si připadal
perzekuován, že navštěvuji brmlab. Právo na soukromí je zakotveno v
základní listině práv a svobod. Ano, můžu se zavřít doma, ven samozřejmě
chodím dobrovolně, ale přijde mi v současnosti, že je krapet
překamerováno. Nerad bych tomu šel naproti.

Uznávám, že ban je naprd když se neví, na koho aplikovat, ale osobně
bych viděl záznam brmčinnosti jako řešení až v případě, že selžou jiná a
z mého pohledu citlivější vůči všem členům.

Nevidím jako řešení "pípající spotřebiče." Princip dobrý, nápad dobrej,
ale aplikace špatná. Osobně jsem proti zákonům z toho důvodu, že snímají
odpovědnost z daného jedince a přesouvají ji na stát, což vede k tomu,
že se lidé odnaučují velmi efektivně přemýšlet a uvažovat. Má to své
výhody (kdo nemyslí, nic nevymyslí), ale má to i své nevýhody (ano, když
nikdo nic nevymyslí tak jsme v hajzlu). Pípající spotřebič se mi zdá v
tomto případě stejně škodlivý jako zákon a souhlasím s Pinkym: "Zase se
tím lidé směřují k tomu že je vše blbuvzdoné a když náhodou ne tak je to
jejich problém." Zde by to mohlo akorát posunout manifestaci problému
jinam, ale rozhodně by ho to neřešilo. Časem by to bylo možná dobré
zavést na kritickou infrastrukturu, ale nikoliv to pojímat jako řešení
aktuálního problému.

Sry za délku, nevím, jestli do toho mám co kecat když se v brmu teď moc
často nezdržuju, ovšem v dlouhodobém horizontu bych se rád v brmu míhal
a když budu moci, tak brmu třebas i trochu pomohl.

Yan