Vážení,

když už jsem to rozpoutala, tak bych se asi taky mohla vyjádřit k tomu
všemu, co tu bylo napsáno - pokud by to někoho zajímalo.

Mně osobně by se líbilo nastolení a dodržování principů:

- na cizí věci, označené jménem, nápisem Don´t hack nebo zjevně nebrmí
povahy (mrazák) se nesahá bez dovolení
- není v pořádku věci poškozovat (brmí ani privátní)

- pokud někdo něco poškodí, nese za to osobní zodpovědnost
- pokud se daný člověk nenajde nebo to z principu nelze (kolektivní vina?),
nese zodpovědnost brmlab (nestálo by za to se nechat pojistit "na blbost"?
z toho by třeba šel takový nabořený mrazák uhradit... a nestojí to mnoho)

- pokud je věc zničena, je třeba ji kompenzovat; pokud zničena naštěstí
nebyla, ale hrozilo to, stejně by to nemělo vyšumět doztracena
- všechny situace je třeba řešit veřejně - i ty, kdy se viník a poškozený
jsou schopni domluvit na kompenzaci (aby bylo dáno najevo, že pravidla
fungují, a budoucí poškození i viníci tak viděli, že má smysl věc aktivně
řešit a přispět tak k dobrým vztahům i nadále)

- pokud byla zničena osobní věc, má její majitel právo vyjádřit, jak hodně
ho poškození štve a vyžadovat náhradu podle svého vlastního názoru
- pokud byla poškozena brmí věc, vyjadřuje se k nápravě Rada či brmstvo

- pokud se viník dobrovolně přihlásí, přistupuje se k němu jako k někomu,
kdo přiznáním udělal správnou věc a je maximální ochota najít řešení tak,
aby pro něj nebylo likvidační
- pokud se viník dobrovolně nepřihlásí a je usvědčen, je k němu
přistupováno tvrdě - Yanem navržený systém nejprve dočasných banů, při
opakování vyhození z Brmlabu se mi líbí (a stále by mělo platit, že by měl
poškození nějak kompenzovat)

- možnosti kompenzace:
a) je zničena věc, jež lze triviálně nahradit za nevelké peníze, viník je
samostatně výdělečně činný: prostě koupí novou
b) bod a neplatí: s viníkem je za jeho aktivního přispění dohodnuto, jak
může věc odčinit (vyrobí něco super či užitečného z oblasti, ve které je
dobrý, a dá to k dispozici; opraví poškozenou věc nebo něco jiného v
Brmlabu; sežene nějaký užitečný materiál; uklidí; uvaří pro ostatní; dá
poškozenému čokoládu)
- proběhne-li domluva o náhradě dobře a je-li skutečně realizována, je
viníkovi veřejně poděkováno, že se postavil k věci čelem

Barney