Hej Morten
Jeg bruger (åbenbart i modsætning til alle andre?) klorin og jeg har
gode erfaringer med dette. Efter en grundig rengøring bruger jeg ca.
1/2 deciliter til 25 liter vand, og skal vi sige 5 -10 minutters
kontakttid. Herefter skyller jeg to gange med koldt postevand, jeg
gør mig ikke særligt umage med dette. Denne fremgangsmåde anbefales
bl.a. af håndbrygningsguruen Charlie Papazian i bogen "the complete
joy of homebrewing". Det er iøvrigt en informativ og morsom bog som
jeg vender tilbage til igen og igen.
Højt skum!
Christian Rahbek
Den 25/05/2005 kl. 12.38 skrev Morten Friis Andersen:
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Hej håndbryggere
Jeg skal brygge på fredag, men har glemt at bestille Iodophor da jeg
bestilte mine øvrige varer, kan det købes i almindelig handel?
Eller er
der andet man kan bruge til at disinficere med.
Hvad med ATAMON - det plejer man da at bruge til at disinficere
marmelade
glas?
Jeg ved også at man kan få noget hos BIRO (de handler med reng.
artikler)
som man bruger til at disinficerer softice-maskiner med, det kan
vel også
benyttes, eller kan det?
_______________________________________________
Brygforum mailing list
[email protected]
http://www.haandbryg.dk/mailman/listinfo/brygforum
To get off the list, send a blank mail to brygforum-
[EMAIL PROTECTED]