Hej Morten

Jeg bruger (åbenbart i modsætning til alle andre?) klorin og jeg har gode erfaringer med dette. Efter en grundig rengøring bruger jeg ca. 1/2 deciliter til 25 liter vand, og skal vi sige 5 -10 minutters kontakttid. Herefter skyller jeg to gange med koldt postevand, jeg gør mig ikke særligt umage med dette. Denne fremgangsmåde anbefales bl.a. af håndbrygningsguruen Charlie Papazian i bogen "the complete joy of homebrewing". Det er iøvrigt en informativ og morsom bog som jeg vender tilbage til igen og igen.

Højt skum!

Christian Rahbek

Den 25/05/2005 kl. 12.38 skrev Morten Friis Andersen:

Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
Content-Transfer-Encoding: 8bit

    Hej håndbryggere

Jeg skal brygge på fredag, men har glemt at bestille Iodophor da jeg
bestilte mine øvrige varer, kan det købes i almindelig handel? Eller er
der andet man kan bruge til at disinficere med.
Hvad med ATAMON - det plejer man da at bruge til at disinficere marmelade
glas?

Jeg ved også at man kan få noget hos BIRO (de handler med reng. artikler) som man bruger til at disinficerer softice-maskiner med, det kan vel også
benyttes, eller kan det?



_______________________________________________
Brygforum mailing list
[email protected]
http://www.haandbryg.dk/mailman/listinfo/brygforum
To get off the list, send a blank mail to brygforum- [EMAIL PROTECTED]





Besvar via email