Joan

Dius "Caram, ara sembla que en Comas era un bon alcalde. Em recorda una mica
la meva tia quan diu que "con Franco se vivía mejor"...
Malgrat que en una bona part estaria d'acord en que l'època Comas no va ser
bona en general, fer aquest tipus de comparacions penso que no és correcte
ni just. Si que estarem molt d'acord que, especialment la darrera
legislatura, diguent-ho suau, va deixar molt que desitjar. Per això, quan el
PSC va renovar la seva llista i va saber presentar una candidata nova que
oferia il·lusió, la candidatura Comas es va derrumbar electoralment. Però
fins aleshores havia guanyat sempre per majoria absoluta. I cal tenir-ho
present a l'hora de fer certes comparacions.

Dius també: "però després cal acceptar el que fan en nom teu, no? Ara per
ara, això és la democràcia: votar i callar. I si no estàs d'acord amb el que
han fet en nom teu, canvia de vot"
No hi estic pas gaire d'acord. Bé, amb el final evidentment que si, però jo
la democràcia no l'entenc en només anar a votar cada 4 anys. Jo la vull
viure cada dia. I no, no accepto que si aquells a qui jo he votat fan alguna
cosa que no vagi amb mi, no tingui el dret, és més, l'obligació de dir-ho i
no pas callar. Quan entenguem això, amb tota naturalitat, serà un gran pas.
Quan els partits entenguin que si els critiquem alguna acció que han fet no
vol pas dir que no els tornarem a votar, sinó que exercim de ciutadans
participatius, la cosa anirà molt millor. Precisament, normalment jo critico
més als "meus", perquè com deia en una entrevista Ferran Torrent, són els
que més m'interessa que ho facin bé. I critico més als que tenen el poder,
precisament perquè són els que tenen la possibilitat de fer i òbviament
d'equivocar-se. La democràcia, doncs, no és pas acceptar i callar i si no
t'agrada canviar de vot. La grandesa de la democràcia hauria de ser de no
acceptar, parlar, i amb tot, no canviar de vot si les alternatives t'agraden
menys.

Cordialment.



2007/4/17, Muñoz Quesada Joan <[EMAIL PROTECTED]>:
>
> Hola.
>
> Caram, ara sembla que en Comas era un bon alcalde. Em recorda una mica la
> meva tia quan diu que "con Franco se vivía mejor"...
>
> A mi no em faria res assabentar-me per boca de vostè, Sr. Ferrando, o de
> qui sigui, en qué ens passen la ma per la cara els meravellosos pobles de
> Llinars i Sant Antoni. I em refereixo a dades concretes, si us plau. Tal
> plan, tal norma, tal proposició... No hi ha cap to irònic en la meva
> petició, sincerament, si no les ganes d'aprendre.
>
> Respecte al vot, canviar d'orientació política no és cap crim i no cal
> anar justificant-se constantment. Cadascú és plenament lliure de votar al
> partit que li ofireixi més garanties o confiança en cada ocasió, però
> després cal acceptar el que fan en nom teu, no? Ara per ara, això és la
> democràcia: votar i callar. I si no estàs d'acord amb el que han fet en nom
> teu, canvia de vot.
>
> D'altra banda, considero condició indispensable pel bon funcionament
> d'aquesta llista la possibilitat d'expressar (amb educació i respecte,
> evidentment) lliurement les opinions en qualsevol camp, ja sigui política,
> cuina, sostenibilitat, esports, cultura...i si és possible, tenint Cardedeu
> com a marc preferent de la discussió.
>
> Salut i, per què no?, república!
>
> Joan Muñoz
>
>
>
------------------------------------------------------------
Llista de correu cardedeu , una iniciativa del Cardedeu Online Club 
http://www.cardedeu.org/club/ amb el suport de Thesaurus Serveis Documentals. 
- Missatges a [email protected]
- Altes, baixes i canvis d'adreça a 
http://llistes.thesaurus.net/mailman/listinfo/cardedeu_llistes.thesaurus.net
- Instruccions de participació a http://cardedeublogs.com/llista/

Respondre per correu electrònic a