Emre Sevinc <[EMAIL PROTECTED]> writes:

> Tunes'a cok cok kisa baktim. O tarz bir sey yapmayi mi düsünüyorsunuz?
> Ya da UCW'den filan bahsetmissiniz Emacs belgesinde, Internet programlama
> türü seyler mi planliyorsunuz?

Bence Tunes projesi bir programcı için oldukça faydalı kaynaklarla
dolu. Henüz katkıda bulunmadık ancak faydalanıyoruz. Geçen yıl j2ee
tabanlı bir takım servisler geliştirmiştik (daha çok web uygulamaları
ile ilgili), şu an java'nın sınırlarını aşmak için çabalıyoruz.

> Belge icin elinize saglik, bu e-postayi hazirladiktan sonra hemen
> FM'deki Kitaplar/Kilavuzlar kategorisinde diger insanlara da
> iletecegim faydalanmalari icin.

Aslında bunun için pek acele etmeye gerek yok. İlgili insanlardan da
geribildirim alarak daha etkili bir belge hazırlamayı
düşünüyorum. Ancak vurgulamakta fayda var, belgeyi geniş kitleleri
düşünerek yazmaya başlamamıştım.

> Gelelim elestirilere:
>
> 1- öldürmek demeseniz "kill" icin. Yani anlasilmiyor degil anlasiliyor
> da... bilmiyorum iste, garip geliyor bana satir silme isi icin "öldürmek"
> gibi asiri anlam yüklü bir fiil kullanmak.

Şöyle bir şey ile karşılaştınız mı hiç? Türkçe bir makale okuyorsunuz
ve referansları takip ederek yabancı kaynaklara gittiğinizde türkçe
makaledeki çeviriyi çözmekle vakit harcıyorsunuz. Bu nedenle çeviri
yaparken aslında iki yönü de düşünmekte fayda var. Ancak ben
eleştirinize katılıyorum. Sanırım bunlar zamanla ortaya çıkacak işler.

> 2- Pencere düzenlemeden filan bahsettiginiz kisimda sunlari da söyleseniz,
> basucu bilgisi olarak:
>
> `C-x ^'
>      Make selected window taller (`enlarge-window').
>
> `C-x }'
>      Make selected window wider (`enlarge-window-horizontally').
>
> `C-x {'
>      Make selected window narrower (`shrink-window-horizontally').

Evet bunu ekliyorum hemen, gözden kaçmış.

> 3- Göremedim belgede: sIk kullandigim tus kombinasyonlarindan biri:
>
>  C-l
>
> o anda asagida ya da yukaridaki bir satirda iken imlec, onu ortalamak,
> o sekilde hizalamak icin yani.

Bunu da sık kullanılan kısayol tuşlarına ekledim. Ancak arabellekte
gezmek için kullanılan kısayol tuşlarını anlatacak bir bölümde olsa
daha iyi olur sanırım.

> 4- Nasil font degistirilir Emacs icinde? Insanlarin ilk takildigi
> seyden biri bu oluyor. Bunu anlatmak önemli.
>
> 5- Ekran arkaplan rengini nasil degistiririm? Bunu da basta
> söylemek iyi olabilir (bu arada fark ettim ki ben cornsilk3
> arkaplan rengi ile epey rahat ediyorum yazarken!)

4 ve 5 için .Xdefaults yeterli mi sizce?

> [...]
> ve Emacs Lisp ile ilgili bir iki link ekleseniz cok daha
> etkileyici ve vurucu olabilir.
>
> 7- C-g'yi en baslarda iyice bir vurgularsaniz iyi olur.
>
> 8- Emacs'in insanlara ne denli yardimci oldugunu belirtmek
> icin envai yardim alma yönteminden de ortalarda bir
> yerde ya da sonlarda bahsetmenizde fayda var:
>
> C-h b
> C-h k
> C-h C-k
> C-h f
> C-h C-f
>
> (bir de info var tabii, onu da yukaridaki baglamda

Bunu da ekledim, eksikleri zamanla tamamlarız.

> [...]
>
> Burada da yukaridakinin tersi yaklasim evet, Emacs'tan yola
> cikip Lisp denilebilir belki (ben Emacs'tan yola cikarak caz
> müzik de diyorum mesela, Common Music filan; yani bir kez konuyu
> Emacs'a getirdikten sonrasi kolay ;-))
>
>     AI> Bu ilk e-postamda emacs'dan başka konulara zıplamasam ve
>     AI> burada bitirsem iyi olacak sanırım. Kısa bir giriş yapmak ve
>     AI> bir miktar grubumuzu tanıtmak istedim. Hepinize iyi
>     AI> çalışmalar.
>
> Varsa Common Lisp ile ilgili diyeceginiz baska seyler seve
> seve bekleriz.
>
> Bu arada bir de .emacs belgesi cevirmissiniz:

Onu farklı ele almayı planlıyorum. Böyle tek bir belge üzerinden örnek
vermek doğru gelmiyor bana. Zaten gördüğüm kadarıyla insanların emacs
ayarları konusunda pek iyi deneyimleri yok. Bu nedenle kendi
kullandığım gibi ayrık bir metod önereceğim. Belgeyi oluşturmak yerine
yapılanış belgelerine açıklama yazarak yayımlamak daha iyi olacak
düşüncesindeyim.

Sevgiler...

--
Aycan iRiCAN