[...]
    EK>     or: C-c C-c: comment-region ise C-u C-cC-c:
    EK> un(comment-region) gibi calisiyor.

    EK>     ben 'C-u C-cC-c'nin 'C-u -1 C-cC-c' oldugunu
    EK> saniyordum. ama degilmis.

Simdi anladim, kusura bakmayin.  O 'herhangi bir arguman' demek orada.

    EK>     merak ettigim, bir islemi X kere yapmakta kullandigimiz
    EK> C-u ile diger islemlerde kullanilan 'C-u' (mesela C-u C-_)
    EK> arasinda bir bag var midir?

Var, eger komut arguman aliyorsa ve sadece argumanin varligina (degerine
degil) bagli olarak yaptigi degisiyorsa tek basina C-u davranisini
degistirebilir.  Mesela:

(defun test-u (&optional prefix)
  (interactive "p")
  (if prefix (insert "gordum\n")
      (insert "yok gormedim\n"))

boyle bir fonksyonunuz varsa

M-x test-u

ile

C-u M-x test-u

farkli sonuclar verirken

C-u 5 M-x test-u

"gordum" yazmali.  Yahut ben birseyi karistiriyorum, o da mumkun.

Boyle C-u <sayi> ile birden fazla yaptirdiginiz komutlara bakarsaniz
arguman aldiklarini goreceksiniz.  Mesela cok basitinden, C-k'ye bagli
kill-line.  C-h f ile bakalim:

  -------------
kill-line is an interactive compiled Lisp function in `simple'.
(kill-line &optional ARG)

Kill the rest of the current line; if no nonblanks there, kill thru newline.
With prefix argument, kill that many lines from point.
Negative arguments kill lines backward.
With zero argument, kills the text before point on the current line.
  -------------

    EK> ... benim emacsten anladigim C-h ile basliyorsa bir komut bil
    EK> ki yardim yolda (help'in h'si sanirim) C-x ise bir ise bir
    EK> isler gelicek basina (exexute'in x'i olabilir.)  C-c ... (
    EK> nedir? ) C-u ... ( nedir? ) gibi cikarimlar yapabiliriz?
    EK> yanlis miyim?

Cok dogru dusunuyorsunuz.  Var boyle birsey.
C-x extended olabilir.  C-c de birsey ama aklimda degil, C-c ile
baslayan kus kombinasyonlari major mode'lar tarafindan degistirilenler
genelde.  Usul oyle, yoksa emacsin umurunda degil benim bildigim.
C-u birsey degil, argument vermeye yarayan tus.

BM