Hola,

Si executes dpkg-reconfigure exim4-config, tries la opció d'smarthost i contestes a les preguntes ja ho tens pràcticament tot fet. Mira't el fitxer /usr/share/doc/exim4-base/README.SMTP-AUTH per l'autentificació i actualitza /etc/exim4/passwd.client. Crec que poca cosa més necessites.

Exacte això que dius utilitzant només un sol smtp. Això és el que faig amb ya.com, em connecto al smtp utilitzant un comte de correu vàlid i desde aquest envio TOTS els mails de casa (siguin o no siguin d'aquest compte de correu !!!!). Per mi no és la manera correcte, però ja aleshores no vaig saber com fer-ho perque exim es conectés al smtp amb el compte de mail que li tocava segons qui enviés el mail. He suposat que això era una mala configuració de ya.com ja que, amb aquesta regla de tres, jo puc enviar un mail en nom de qui em dongui la gana només tenint un compte vàlid a ya.com (SPAM ??).

Suposo (i espero) que gmail no funcionarà igual, per tant aquesta solució no em val.
Si hi ha algú que domini el tema i ens pugui aclarar tots aquests punts serà molt d'agraïr.

Salutacions.