El Wed, 15 Dec 2010 20:14:03 +0100
David Gasa Castell <dgasac...@gmail.com> va dir:

> Hola,
>
> M'agradaria preguntar-vos pel control que Debian o els sistemes Linux
> fan de l'estat de càrrega de les bateries en els portàtils, ja que el
> fabricant del meu m'informa que té una autonomia de 3 hores, 45
> minuts... i en realitat amb prou feines arriba al quart d'hora...
> Hi ha alguna manera de saber si es tracta d'un problema de
> configuració o alguna cosa per l'estil ?
>
> El que no entenc tampoc és perquè -almeys- no llença un shutdown... en
> comptes d'aturar el sistema de manera brusca... digo yo.. no sé.
>
> David

Per desgracia les bateries les proven i fabriquen majoritariament pel hasefrog,
i es fan drivers funcionals pel hasefrog.

A debian acostuma a durar menys la bateria, no està tant polit el tema.

El teu cas no és normal, encara que no dones les dades *amb bona intenció:*
"...el fabricant del meu m'informa que té una autonomia de 3 hores, 45
minuts... i en realitat amb prou feines arriba al quart d'hora..."

El que has de fer es omplir la bateria al màxim i veure que et diu el monitor
de bateria de la teva debian, fins a quant aguanta. També depèn de l'ús que li
dones, un portàtil dura més amb poca despesa de CPU que amb molta.

Les bateries tenen una vida curta en veritat. Jo ara de cop i volta m'he quedat
sense bateria pel eeepc 901, un dia funcionava a les 1000 maravelles (autonomia
de més de 5 hores) i a l'endemá ja no funciona (no carrega més del 16%).

Ha passat alguna cosa extraordinaria? Doncs suposo que el xip que porta la
bateria ha decidit que ja no hi ha més bateria i apa! a comprar-ne una altra
(algú sap com petar el xip?).

Per cert, si algú te a vendre una bateria d'eeepc (model americà, encara que el
vaig comprar aquí) doncs estic interessat, aquí no venen aquest model pel que
es veu.

apa, sort!