El Dimecres 15 Desembre 2010 20:14:03 David Gasa Castell va escriure:
> Hola,
>
> M'agradaria preguntar-vos pel control que Debian o els sistemes Linux
> fan de l'estat de càrrega de les bateries en els portàtils, ja que el
> fabricant del meu m'informa que té una autonomia de 3 hores, 45
> minuts... i en realitat amb prou feines arriba al quart d'hora...
> Hi ha alguna manera de saber si es tracta d'un problema de
> configuració o alguna cosa per l'estil ?
>
> El que no entenc tampoc és perquè -almeys- no llença un shutdown...
> en comptes d'aturar el sistema de manera brusca... digo yo.. no sé.
>
> David

Una eina de control i diagnòstic del consum de bateria és el 'powertop',
que entre altres coses mostra el consum en W i la duració estimada de
la bateria i va donant consells sobre què és el que fa que se'n
consumeixi més i ofereix algunes solucions, la majoria d'elles
aplicables al moment prement tan sols una tecla. Està en anglès.

Ajustant algunes cosetes que em diu el powertop quan treballo amb el
portàtil (normalment el tinc endollat i per tant no li dóno tanta
importància, tot i que amb la pujada de la llum d'aquest gener ja
veurem) aconsegueixo allargar una mitja hora la bateria, d'hora i tres
quarts a dues hores i quart, principalment desactivant la vigilància de
ports USB i del CD-ROM i fent que les escriptures al disc dur siguin
més espaiades.

--
Atentament,

Eloi Notario.