> El teu cas no és normal, encara que no dones les dades *amb bona intenció:*
> "...el fabricant del meu m'informa que té una autonomia de 3 hores, 45
> minuts... i en realitat amb prou feines arriba al quart d'hora..."
>
> El que has de fer es omplir la bateria al màxim i veure que et diu el monitor
> de bateria de la teva debian, fins a quant aguanta. També depèn de l'ús que
> li dones, un portàtil dura més amb poca despesa de CPU que amb molta.

Comprenc el tema de la necessitat variable de corrent... però per
exemple gnome-power-management, amb una càrrega de la bateria al 100
%, m'ha informat que disposava de 16 hores, 41 minuts, i només he
pogut treballar 26 minuts...

I el segon gran tema. Quan la bateria es queda buida, el portàtil
s'apaga a la "brava"; i no crec que això sigui gaire bo pel sistema de
fitxers, etc. Es possible fer algun script o tocar algun fitxer de
configuració per tal que abans que la bateria s'acabi del tot es
llenci alguna mena de shutdown o algun avís per donar temps a guardar,
etc, etc...  ?

David