Robert Marsellés:

> Això ho he llegit a molts llocs però són paquets dels repositoris
> "contrib" + algun de "non-free" i no sé si això fa augmentar aquest risc
> de mala sort. A més a més, cada cop que s'actualitza VirtualBox, també
> ho fa el mòdul pel nucli Linux. Usant el sistema de paquets de Debian
> tota aquesta feina es fa sola. Que és el gran avantatge que hi veig i
> pel que estaré eternament agraït als desenvolupadors voluntaris que fan
> aquesta feinada de "xinos" d'enllaçar dependències (perdoneu per
> l'expressió).

Crec que en Jordi es referia a la meva proposta d'instal·lar els
.deb a mà no a la que feia d'instal·lar el VirtualBox original.
Amb la solució que en Jordi ha comentat, crec que utilitzar els
paquets és l'opció més senzilla.

D'altra banda, a virtualbox.org diuen que l'instal·lador genèric
per a tots els linux no té dependències fortes perquè es genera
amb una EL5, que té versions força antigues i encara disponibles
en moltes distros. Tot i així, no ho he provat i estic d'acord
amb tu que utilitzar els paquets de Debian és millor en molts
sentits.

> "Manualment"? Ja era manual l'exemple que vaig ficar. Més manual encara?
> Què vols dir? (enteneu ara lo de ser curiós? Se m'escapa. No fa falta
> que contestis faré servir la versió automàtica del Jordi)

Volia dir que localitzis el paquet que t'interessa en un mirall
qualsevol, el descarreguis i l'instal·lis amb «dpkg -i *.deb».
És a dir, més manual encara ;)

Aquest mètode té la pega que no comprova la signatura digital
del paquet, per això cal anar amb compte.

> El gestor que uso és "aptitude". He vist al "man" que també té l'opció:
> -t <release>. Ho provaré així.

Diria que l'aptitude també llegeix la configuració dels fitxers
apt.conf* però si vols assegurar-te que no trenques res, potser
vols provar a dir-li també l'opció -d perquè descarregui els
paquets però no els instal·li, o l'opció -s perquè simuli les
operacions i prou.

Salut,
Alex

Respondre per correu electrònic a