El Fri, 5 Jul 2019 22:05:48 +0200
Alex Muntada <al...@debian.org> va escriure:

> Hola Joan,

> Conec IspConfig però no és el servei que ens ofereixen per
> allotjar l'espai web i muntar un IspConfig per la meva banda
> em suposaria una feinada que no puc justificar.

Son aquestes limitacions que em costen d'entendre, a una universitat
politècnica... Jo, que soc un desgraciat, quan he de muntar un servidor
(en tinc mitja dotzena), agafo un trist cloud, li poso una debian i,
després, en un quart d'hora, l'ISPConfig. I això a un preu
d'infraestructura que deu estar entre 6 i 15€ mensuals, depenent de la
potència del servidor. I que dona de sobres per, per exemple, fer anar
un CiviCRM o una dotzena de drupals...

No em vull ficar a on no em demanen, però sempre em deceb veure que
seguint els canals burRocràtics tot és més lent, car i ineficient...

> És cert que puc instal·lar el drupal al cPanel via Softaculous
> però si he d'instal·lar igualment un Wordpress per migrar el
> blog, trobo que instal·lar el drupal només pel CiviCRM és massa
> feina i segurament em tocaria a mi administrar-lo. En canvi,
> el Wordpress ja el coneixen diverses persones perquè l'estem
> utilitzant a wordpress.com.

És un bon argument. Semblant al que s'usa per mantenir sistemes en
windows. Però si jo hagués de fer un pas que ha de suposar menjar-me un
marró en solitari, potser també el tindria en compte :-) Al final molts
administradors de sistemes deuen usar eines com gmail o office365 per
gestionar correus-e (Gene, per exemple), no per incapacitat, sinó per
estalviar-se feina i marrons...

> Això és molt interessant de tenir en compte. Gràcies!

> Crec que si l'oferissin via Softaculous ja el tindria instal·lat
> però em fa mandra ser jo qui hagi d'acabar administrant-ho per
> ser l'únic que sap com va la cosa, sincerament.

El softaculous de torn no els acabo d'entendre, perquè dubto que
s'encarreguin de les actualitzacions... De la mateixa manera que mai he
usar un paquet de debian per posar un drupal... Hi ha una feina
derivada, quan treballes amb drupal, civicrm, etc. que és mantenir
actualitzat el core, però també i sobretot, els diferents
mòduls/extensions contribuides. Això segon és algo que no pot fer
softaculous. Però és que, a més, en aquests sistemes, si els uses, com
en el cas de drupal, de fer webs a mida, a nivell funcional, la feina
de la instal·lació, que és el que ofereixen aquests paquests, és
negligible... Jo trigo un quart d'hora en instal·lar un drupal de la
manera habitual... Llavors, de què em serveix Softaculous? Si, de fet,
la feina comença DESPRÉS? I quan he treballat amb Cpanel (durant anys,
fins que me'ls vaig treure de sobre via cloud+debian+ispconfig) havia
d'acceptar la "seva" manera de treballar, en definitiva de "limitar" el
centos de torn. I jo m'estimo més agafar un sistema el més semblant a
una debian estàndard (en aquest sentit ISPConfig és molt poc intrusiu,
molt KISS). Per això mateix no m'acaben d'agradar virtualitzacions,
contenidors, etc. que afegeixen capes de complexitat que per una banda
obren fronts nous d'errors de configuració, bugs i per l'altra
dificulten la seva depuració... Potser simplement és desconeixement,
però de vegades tinc la sensació que la gent va muntant castells de
complexitat que acaben donant més problemes que una altra cosa...
Possiblement és la meva visió de home orquestra, que molt abraça i poc
estreny en temes d'administració de sistemes.

Fins ara i perdoneu el rollo.

Joan

--
Joan Cervan i Andreu
http://personal.calbasi.net

"El meu paper no és transformar el món ni l'home sinó, potser, el de
ser útil, des del meu lloc, als pocs valors sense els quals un món no
val la pena viure'l" A. Camus

i pels que teniu fe:
"Déu no és la Veritat, la Veritat és Déu"
Gandhi

Respondre per correu electrònic a