Beste allen,

Ik heb triple-boot in mijn laptop: Debian Jessie (met Gnome), Xubuntu
15.04 en Vista. Uiteraard is Debian de hoofd-OS. Zojuist is Xubuntu
opgewaardeerd naar 15.04. Dat heeft gevolgen gehad voor grub: in plaats
van Debian-grub is er nu Ubuntu-grub. Kennelijk is bij de opwaardering
de Debian-grub gedeactiveerd.

Ik weet niet of dat erg is. Maar omdat ik vrijwel alleen Debian gebruik,
lijkt het me handig om Debian-grub te gebruiken vanwege opwaarderingen
van Linux-header en zo. Anders moet ik elke keer naar Xubuntu gaan om
daar upgrade-grub uit te voeren. Hoe kan ik Debian grub weer gebruiken?

Hartelijke groeten,
Frank

Antwoord per e-mail aan