Sjoerd Hiemstra schreef op za 02-05-2015 om 21:38 [+0200]:

> Frank Voncken:
> > in plaats van Debian-grub is er nu Ubuntu-grub.
> > [...] Hoe kan ik Debian grub weer gebruiken?
> 
> Met dit commando vanuit Debian:
> # grub-install /dev/sda
> 
> 

Het ziet simpel uit, maar... het werkt! Dank je wel, Sjoerd! Kan je
misschien uitleggen hoe dat kan? Wordt hier grub vanuit Debian opnieuw
geïnstalleerd? Waarom op sda terwijl Debian op sdb zit?

Frank

Antwoord per e-mail aan