Merhaba,
İlk olarak yardımınız için teşekkürler ancak aşağıdaki satırları xorg.conf dosyasına yazıp X restart edildiğinde X ve GNOME klavye ayarlarında uyumsuzluk oluştuğu için ilk açılışta hata alıyorum ve sonrasında X veya GNOME ayarlarından hangisini kullanmak istediğime dair bir seçenekle karşılaşıyorum(Option "XkbOptions" "grp:shift_toggle,caps:shift" satırını xorg.conf a eklediğimde). Bu satırı silip eski haline getirdiğimde eski düzgün haline dönüyor.
Bir müddetten beri bu ayarlar üzerinde çalıştığımdan şu kanıya vardım:
GNOME ve X klavye ayarları farklı ve xorg.conf dosyasına birşeyler yazdığımda yukarıda yazdığım hata ile karşılaşıyorum ve GNOME veya X klavye ayarlarından birini seçmem gerektiğine dair bir seçenek çıkıyor. GNOME appletten değiştirdiğim klavye seçeneği alt tarafta "setxkbmap tr" in işini yapmadığı için bir etkisi olmuyor.

Kafama takılan sorular:
Eğer X ve GNOME un 2 ayrı klavye ayarı varsa(ki öyle gözüküyor) bunların hangisi nerede etkili?
Bunlar senkronize çalışmıyorsa(bkz yukarıda aldığım mesajlar) bu bir bug değil mi? Yoksa başka fonksiyonel sebepler mi var?

Sonuçta yazdıklarımdan da anlaşılabileceği gibi klavye seçmede başka yollarla da olsa herhangi bir problemim yok ancak yukarıdaki sorular kafama takıldı ve bu appletin orda olup ta çalışmaması hoş değil.

Teşekkürler.
Barış EFE