Merhaba,

* Baris Efe [2006-01-07 20:50:51+0200]
> İlk olarak yardımınız için teşekkürler ancak aşağıdaki satırları
> xorg.confdosyasına yazıp X restart edildiğinde X ve GNOME klavye
> ayarlarında
> uyumsuzluk oluştuğu için ilk açılışta hata alıyorum ve sonrasında X veya
> GNOME ayarlarından hangisini kullanmak istediğime dair bir seçenekle
> karşılaşıyorum(Option "XkbOptions" "grp:shift_toggle,caps:shift" satırını
> xorg.conf a eklediğimde). Bu satırı silip eski haline getirdiğimde eski
> düzgün haline dönüyor.

X sunucusundan gelen yapilandirmayla (XkbOptions), kendi yapilandirmasi
arasinda bir farklilik gorerek boyle soruyor.  Gerci bu uyari bir yana,
benim buradan teshis yapmamin zor oldugu baska tonla konuda da boyle
uyarilar veriyor.  GNOME'un klavye idaresini en^W son kullanici acisindan
anlasilir gorsem bile bu isin bu kadar gurultu cikartmamasi gerektigini
dusunuyorum.  Ortada yanlis giden birseyler var.  Ben artik bu meseleyle
ugrasmaktan biktim.  Benim gibi dusunen baskalari da var:

    http://blog.bofh.it/id_105

[Hakli sorular]

Isin ozeti su.  GNOME diyor ki "Ey son kullanici!  Oyle Xorg.conf'la falan
ugrasma!  Ben senin kullanman gereken yapilandirmayi sistem yereline
bakarak veya ilk seferde X sunucusundan gelen XKB ayariyla halledecegim.
Bundan sonra bir klavye ayari yapacaksan Masaustu->Tercihler'den bunu
hallet."

O halde sizin de bir karar vermeniz gerekiyor.  Ya bu ayarlari GNOME'dan
yapacaksiniz, ya da Xorg.conf'dan yapip GNOME'u susturmak istiyorsaniz bunu
GNOME'a soyleyeceksiniz:

    gconftool-2 --type bool --set \
        /desktop/gnome/peripherals/keyboard/xkb/overrideSettings true

Yukaridaki satir, Xorg ayarlarinin _daima_ GNOME ayarlarini bypass etmesini
saglar.

--
roktas

Cevap